קורסים ולימודי רכב עם אפשרות לעבודה מובטחת

חושבים על קריירה בענף הרכב? רוצים לדעת כל מה שצריך על הלימודים?
נו, בשביל מה אנחנו כאן?! ריכזנו כאן תשובות קצרות לשאלות שאנשים שואלים על לימודים במקצועות הרכב. שנתניע?

21/03/2021
מאת: אפרת שפירא, Autojob

למה כדאי לי לחשוב על לימודים בתחום הרכב?

ענף הרכב של היום, שונה מזה שאליו היינו מורגלים. עם התקדמות הטכנולוגיה, גם שוכללו הדרישות המקצועיות של העובדים, שנדרשים להוכיח מיומנות וידע, כאלה שנרכשים רק במסגרת לימודים.
כך שגם אם ניסיון הוא יתרון בולט, הרי שבענף הרכב ‘רק’ ניסיון יכול לקדם את העובד עד גבול מסוים. ממנו והלאה, השכלה חסרה יכולה להיות חסם משמעותי.

מה הדוגמא הבולטת ביותר לעניין? תחום הרכבים החשמליים. בתחום המבטיח הזה תוכלו להשתלב, רק עם הכשרה מתאימה.

בנוסף, עובד עם השכלה נהנה ממסלול הכשרות מקוצר, ומהאפשרות להשתלב בהכשרה מעשית אצל המעסיק, עוד במסגרת הלימודים. מה שעוזר כמובן לבנות קשרים, לבחון אפשרויות ולבחור את זו המתאימה ביותר.

השתחררתי מהצבא. רוצה להיכנס לענף הרכב אבל אין לי ניסיון. מה עושים?

קודם כל – מברוק, בשעה טובה ושיהיה כיף וקל על אזרחי. גם אם אין לכם ניסיון, עומדות בפניכם די הרבה אפשרויות:

להירשם למסלול הכשרה מקצועית בחניכות

תכנית חינמית (כלומר – לא עולה לכם שקל)  שמסובסדת על ידי המדינה. היתרון בתכנית? אפשר להתחיל לעבוד כבר תוך כדי הלימודים מה שאומר שהעבודה מובטחת.
מה תוכלו ללמוד בתכנית STARTER? קורס ‘אוטורוניקה בסיסית’ וקורס ‘יעוץ שירות ומכירה במרכזי שירות רכב’.

פרטים נוספים על התכנית מחכים לכם כאן>

להירשם ללימודי תואר בהנדסאי רכב

הלימודים המתקדמים ביותר בענף הרכב שפותחים דלתות למקצועות שונים.בסוף הלימודים לתואר, תרכשו ידע מעשי והנדסי ותקבלו סל כלים עשיר מאד, שישמש אתכם מעתה והלאה, לאורך כל הקריירה. בין היתר, תוכלו להכיר לעומק את תהליכי השירות, הטיפול ואבחון התקלות, וכמובן, להבין מערכות מתקדמות ובהן רכבים חשמליים ובעתיד, גם רכבים אוטונומיים.

אלו תוכניות לימודים קיימות? עתידאים – תכנית משולבת מטעם המדינה, עמותות וקרנות, שמכשירה הנדסאים תוך כדי עבודה מובטחת והתנסות מעשית אצל היבואנים. תכנית ‘מקצוע לחיים’ – תכנית שמאפשרת לחיילים לצאת לחודש עבודה והתנסות מעשית במהלך השירות הצבאי, ומפעילה גם קורסי הכשרה מקצועיים לקראת השחרור

למי מיועד? לתלמידים ללא ניסיון קודם שרוצים לרכוש תואר מוכר ומבוקש, להשתלב בענף הרכב ולהתברג בו בתפקידים בכירים או לתלמידים בעלי תעודת טכנאי (כל סוגי האוטוטרוניקה). תלמידים בעלי תעודה קודמת (הנדסאי או טכנאי) יזכו לפטורים מלימודי התואר, בהתאם ללימודים בעבר.

כמה זמן נמשכים הלימודים?
כשנתיים במסלול לימודי יום וכשלוש שנים במסלול לימודי ערב, באורך של 2,000 שעות לימוד, מתוכן 300 שעות יוקצו לעבודה מעשית במרכז שירות.
סטודנטים מצטיינים ישולבו בפרויקטים מובילים וחדשניים, ויזכו לתגמול והכרה (ואף מימון של מלגת לימודים) על ידי ארגון מומנטום.

איזו תעודה מקבלים? תואר הנדסאי.

קורס אוטורוניקה בסיסית

קורסי אוטוטרוניקה בסיסית, אוטוטרוניקה מתקדמת ואוטוטרוניקה רכב קל, מיועדים למתעניינים שרוצים להיכנס לענף הרכב, ולהתפתח מקצועית. הקורס מוכר יותר כקורס טכנאי רכב סוג 1, מכשיר טכנאי רכב ונותן להם כלים, ידע ומיומנות לאיתור תקלות ופתרון בעיות. הקורס מהווה גם כתחנת חובה במסע לרכישת השכלה במקצועות הרכב הטכניים.

למי מיועד? לקורס אוטורוניקה בסיסית ניתן להירשם ללא ניסיון קודם, לאחר הצגת אישור על 11 שנות לימוד או מבחני מיון בהבנת הנקרא ומתמטיקה, ברמה של 9 שנות לימוד.

כמה זמן נמשכים הלימודים? היקף הלימודים עומד על 1060 שעות לימוד אקדמיות, כולל התנסות מעשית. איזו תעודה מקבלים? תעודת הסמכה באוטוטרוניקה בסיסית.

לרשימת מכללות ומידע נוסף>

קורס אוטורוניקה מתקדמת

קורס המשך לאוטוטרוניקה בסיסית, שנקרא בעבר טכנאי סוג 2. בקורס תעמיקו את הידע במערכות הרכב השונות, תרחיבו את סל הכלים ותכשירו את הקרקע ללימודי המשך מתקדמים – ניהול מוסך ומרכז שירות.בין היתר, לומדים על מערכות המנוע, המרכב, אלקטרוניקה, חשמל ובקרת מיזוג.

למי מיועד? לקורס אוטוטרוניקה מתקדמת ניתן להירשם רק לאחר סיום קורס אוטוטרוניקה בסיסית, הצגת תעודה ורכישת ניסיון מעשי של שנה לפחות.

מה היקף הלימודים? 450 שעות לימוד אקדמית.

איזו תעודה מקבלים? תעודת הסמכה באוטוטרוניקה מתקדמת.

אוטוטרוניקה רכב קל

קורס המשך מתקדם שנועד להסמיך בעלי מקצוע לניהול מוסך. בקורס תלמדו עוד על מערכות הרכב, תוך שימת דגש על ניהול מרכז שירות, בטיחות בעבודה וכל התקנים הכרוכים בניהול מוסך ומרכז שירות.

למי מיועד? לקורס אוטוטרוניקה מתקדמת ניתן להירשם רק לאחר סיום קורס אוטוטרוניקה מתקדמת, הצגת תעודה ורכישת ניסיון מעשי.

מה היקף הלימודים? 430 שעות לימוד אקדמיות.

איזו תעודה מקבלים? תעודת הסמכה באוטוטרוניקה מתקדמת – רכב קל.

למידע נוסף>

שאלות נפוצות על לימודים בתחום הרכב

 

יש לי תעודה וניסיון כהנדסאי מכונות. איך עושים הסבה לענף הרכב?

כל מי שמחזיק תואר הנדסאי יכול לעשות הסבה לענף הרכב.. התואר שכבר למדתם יקנה לכם נקודות זכות (משתנות כתלות בכל מקצוע). חושבים לעשות הסבה לענף הרכב? פנו למכללה בה למדתם, ובררו מה הצעדים הנדרשים לביצוע, כדי להגשים את החלום.
הערה חשובה – אם יש לכם תעודת הנדסאי, אין צורך ללמוד מחדש תואר הנדסאי במגמת רכב, וניתן לקבל פטורים על בסיס לימודים קודמים.

האם יש צורך בהסמכה נוספת כתנאי ללימודי אוטוטרוניקה?

תנאי הקבלה ללימודי אוטוטרוניקה בסיסית דורשים מכם 11 שנות לימוד או לעבור בהצלחה מבחן מיון בהבנת הנקרא ובמתמטיקה – ברמה של 9 ש”ל. חשוב לציין – אלו הלימודים הבסיסיים ביותר שיש בתחום. לכל קורסי ההכשרה הנוספים יש צורך בהכשרות קודמות. פירוט ניתן לראות במדור לימודים.

אילו מכללות מלמדות את מקצועות הרכב?

מצפון ועד דרום, מכללות ללימוד והכשרה של מקצועות הרכב, מחכות לכם עם המרצים הטובים ביותר, חומר לימודים מרתק וקשרים בענף.
לבחירת המכללה הקרובה למקום מגוריכם, לחצו כאן>

מהם תנאי הכניסה ללימודים במקצועות הרכב?

ללימודי אוטוטרוניקה בסיסית תידרשו ל-11 שנות לימוד, או לעבור בהצלחה מבחן מיון בהבנת הנקרא ומתמטיקה.ללימודי אוטוטרוניקה מתקדמת תידרשו להציג תעודת בגרות מלאה, או לעבור מכינה טכנולוגית או להגיע עם ניסיון מוכח של 3 שנות עבודה בתחום מכונאות הרכב, חשמל או מיזוג אויר, או עם תעודת מכונאי צמ”ה ומכונות ניידות.
מעל גיל 35 ומעוניינים בלימודי אוטוטרוניקה מתקדמת? תידרשו להציג תעודה המוכיחה 12 שנות לימוד.

כמה עולים לימודים במקצועות הרכב?

עלות הלימודים משתנה מקורס לקורס. במקצועות הרכב המדינה מממנת חלק ניכר מהקורסים וההכשרות (כמו STARTER), ואילו לימודי טכנאי והנדסאי רכב נעים בין 10,500 ל – 21 אלף ₪ לכל משך התואר (ללא עלויות נלוות).

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.