סטודנטים מצטיינים 2023

הסטודנטים המצטיינים של תעשיית הרכב 2023

מתוך הערכה עמוקה לשותפים שלנו בתעשייה קיימנו את טקס הענקת המלגות של מומנטום, לסטודנטים המצטיינים בשנת 2023!

03/01/2024
מאת: אפרת שפירא, Autojob

לא משנה מה קורה בחוץ – מסורת זו מסורת!

מתוך הערכה עמוקה לשותפים שלנו בתעשייה ובאקדמיה, מתוך תקווה לבנייה של עתיד חזק ומלא הבטחה בארץ הזאת, ומתוך תשוקה למה שאנחנו עושים – לא ויתרנו, וקיימנו על אף המלחמה, את טקס הענקת המלגות של מומנטום, לסטודנטים המצטיינים של תעשיית הרכב בשנה החולפת.

אז מה היה לנו שם?

התחלנו את היום איך לא – בכיבוד! ומשם זרמנו לאולם המרכזי למילות פתיחה שלנו – מומנטום, ולאחר מכן של ירון ושדי מנהל רשת מרכזי השרות וההדרכה של מכשירי תנועה – החברה המארחת.

משם יצאנו לצילומים של הסטודנטים המצטיינים ברצפת העבודה, תחת הליפטים ועם חלק מהעובדים של סוזוקי. טיילנו במחסן החלפים, מרחב עצום וגבוה הכולל את כל החלפים ואלפי צמיגים, בקיצור, כל מה שדרוש כדי לספק שירות מעולה במרכז השירות.

המשנו להרצאות קצרות על עתיד הענף עם קובי מילוא, מנהל אגף השרות של מכשירי תנועה, ויוגב גברי מנכ”ל Man משאיות מבית מכשירי תנועה.

ואז, גולת הכותרת – טקס הענקת מלגות לסטודנטים המצטיינים.

נבחרת מנצחת של סטודנטים מצטיינים נאספו במרכז השירות של סוזוקי ראשון לציון, ואנחנו היינו שם כדי למחוא להם כפיים.

ובצדק.

לאורך שנתיים עמלו הסטודנטים על לימודים מאתגרים, לפעמים במקצועות שרחוקים מה’אני הטבעי’ שלהם, ובלי פשרות, הם השיגו ציונים מעולים, הוכיחו חוסן וחתירה למטרה והצליחו לקבוע שיאים חדשים במכללות הטכנולוגיות השונות.

אז קבלו גם אתם במחיאות כפיים, את שתייוי ואאיל ואמג’ד סואעד ממכללת סכנין, סלמאן חוסיין ממכללת תל חי, ולדימיר לזרב מעתיד חיפה, עומר דרעי ומוחמד עבד אל גני מעתיד תל אביב, אבישי סטון ושניר אוקנין ממכללת אריאל. שנכיר אותם לעומק?

החיבור לעולם הרכב מתחיל מגיל קטן

רוב הסטודנטים המצטיינים שלנו מציינים שהם נמשכים לעולם מאז שזוכרים עצמם. למשל, אמג’ד אומר ש”מגיל קטן אני מתעניין בכל מה שאפשר לפרק ולהרכיב מחדש”, ואילו ולדימיר מעיד ש”מאז ומתמיד עניין אותי תחום הרכבים. אהבתי את המכניקה מאחורי הדברים, ההיגיון של מה מזיז מה.”

בשבילנו, היכולת לזהות היכן נמצא הלב שלך, לא מובנת מאליה.

צעירים רבים מתלבטים היכן ומה ללמוד, ואילו הסטודנטים שלנו מוכווני מטרה כבר שנים. אולי זה מה שהביא אותם להישגים גבוהים?

תכנית ההתמחות של מומנטום

כבר קרוב ל-7 שנים שחברת מומנטום מעורבת במסגרות האקדמאיות, עם תרומה גדולה ביצירת חיבורים לתעשייה, בעדכון חומרי הלימוד, בישום של טכנולוגיות למידה מעשיות ובעיקר, בשיפור התדמית של מקצועות הרכב החדשים – גם בקרב הסטודנטים הפוטנציאליים, וגם בקרב אלה שכבר התקבלו לעבודה.

למידע נוסף על מסלולי הלימוד >>

אחת מתכניות הדגל שלנו במומנטום, היא תכנית ההתמחות.

במסגרת תכנית ההתמחות, חלק ניכר משנת הלימודים עובר לרצפת העבודה. שם חוברים הסטודנטים לחונכים מוסמכים, כל אחד במקום עבודתו, שמלווים את הסטודנטים החל מהיום הראשון, דואגים לתנאי עבודה והכי חשוב – להתנסות מעשית.

התוצאות מדהימות. ואת זה לא אנחנו אמרנו, אלא הסטודנטים.

הנה למשל, שניר אוקנין ממכללת אריאל אומר ש”יש לא מעט תובנות שלמדתי בכיתה ולא הבנתי, עד שראיתי אותן מול העיניים. שמחתי לראות איך הלימודים התיאורטיים הפכו למציאות שאפשר לעבוד איתה, בעבודה המעשית במרכזי השירות. ההתמחות קריטית במקרה של טיפול ברכב, ובלעדיה, חבל על הזמן.”

גם סועאד אמג’ד אומר ש”מבחינתי, המכונאי או מומחה הדיאגנוסטיקה, הם כמו רופאים. אחרי שלמדתי בתיאוריה את כל מה שאפשר, היה לי חשוב להעביר את זה לפרקטיקה. אז ניגשתי לניסן רנו בכרמיאל, והשאר היסטוריה. המנהל עדנאן אימץ אותי, ומלווה אותי עד עצם היום הזה. בזכותו אני יודע שאגיע רחוק, כי האמון שלו בי, והיכולת שלו לתת לי משימות מורכבות שווה הכל.”

קשר ישיר בין לימודים לתעסוקה

מחקרים שערכנו לאורך השנים, מוכיחים שתכנית ההתמחות המעשית שלנו במרכזי השירות כחלק משגרת הלימודים, מייצרת סיכוי גדול יותר לרצף בין הלימודים לבין התעסוקה.

זה קורה משום שהסטודנטים שמגלים אמביציה ויכולות בתקופת ההתמחות הם בעלי סיכוי טוב יותר  להיקלט בעבודה מיד לאחר הלימודים. הם מקדישים עצמם ללימוד מעשי ומתקדמים לתפקידים מאתגרים יותר.

סלמאן חוסיין ממכללת תל חי אומר ש”אני רוצה להיות מנהל מוסך, ומוכן ללכת את כל התחנות ההכרחיות בדרך עד שאגיע ליעד. אני שמח שהלכתי ללימודים מתקדמים, משום שאני לא רק יודע מה השם של כל החלק, אלא בעיקר מה התפקיד שלו ומה המשמעות שלו במערכת כולה.”

גם אבישי סטון ממכללת אריאל, מעיד על עצמו כמכוון לתפקידים ניהוליים. “תכלס, בשביל זה ניגשתי ללימודים אקדמיים. התחלתי לעבוד במסגרת הלימודים במרכז שירות, ותוך כמה שבועות נכנסתי מהר לעניינים. אני כבר מרגיש את ההתקדמות ויכול לסמן לי את היעד הבא”.

ואז שאלנו – שמח שבחרת במקצועות הרכב? זו היתה החלטה נכונה?

ולדימיר לזרב ממכללת חיפה אומר – שכן. “מבחינתי, לימודי הנדסאי רכב הם בדיוק החתיכה החסרה בפאזל, וזה רק צעד אחד בדרך לתואר מהנדס אותו ארצה ללמוד בעתיד. עם היכולות שלי, יכולתי ללמוד מקצוע אחר, אולי רווחי יותר.

אבל מבחינתי, הדבר החשוב ביותר הוא לעסוק במקצוע שאוהבים. אין תחליף לעניין אישי, ואין יכולת להתפתח מקצועית אם תחום העיסוק הוא לא ‘שלך’. בגדול אני כבר מרגיש שהתקדמתי. עצם התעודה וההכרה שלכם בהישג שלי – מזניק אותי קדימה.”

אבישי מסכם: “אני שמח שבחרתי בתחום הרכב. אנשים מבינים היום שיש בתחום הזה קידום, יש עניין ויש גם תגמול מבחינה כספית ותנאים”, ואילו אמג’ד מסכם את זה הכי טוב – “הכי משמח אותי זה אמא שלי, שמסתכלת עלי, רואה אותי מסודר ובעיקר שמח בבחירה שלי.”

 

 

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.