4 נשים ששינו את פני ההיסטוריה בעולמות הרכב

קבלו 4 סיפורים שלא מהעולם הזה, על תעוזה נשית, כוח המצאה ובעיקר – 0 סבלנות לסטריאוטיפים

27/10/2020
מאת: אפרת שפירא, Autojob

אם יש ענף שאינו מייצג את מלוא הפוטנציאל הנשי – זה עולם הרכב.

נכון להיום, יש פחות מדי נשים בעמדות ניהול בכירות בחברות הרכב המובילות בעולם. לפחות, לא כמו שהיינו רוצים לראות.

אז כן, יש לנו נציגות מעוררות השראה, (כמו מרי בארה מג’נרל מוטורס) אך במספרים קטנים ביחס לקולגות הגבריות.

אחרי שאמרנו את זה,

נזרוק נתון מעודד.

זה משתנה.

זה משתנה, באותה מידה שתעשיית הרכב משתנה, והופכת לנגד עיננו ובכל שנה, ליותר מתוחכמת, יותר חדשנית ופחות סטריאוטיפית.

תעשיית הרכב החדשה מקדמת מכונאי רכב, יועצי שירות, מנהלי מרכזים חדורי מוטיבציה, כישרון ולהט.

התעשייה הזו גם מפרגנת להם בהתאם, לא משנה מאיזה מגדר הם מגיעים.

אז לטובת כל הנשים שחולמות להיות מכונאיות רכב, למרות שזה רחוק מלהיות מקובל,

ולכל הנשים שרוצות יותר ומגיעות ליותר – לא משנה היכן הן ממוקמות –

רצינו לספק הצצה לנשים גדולות מהחיים, שפעלו בתנאים מאתגרים פי כמה מאלו של היום.

הן נאבקו בהתנגדויות מכאן ועד הודעה חדשה, פעלו כחלוצות אמיתיות בתחומים טכנולוגיים, טכניים לכאורה ‘לא להן’, ‘הכניסו רגל בדלת’ והתעקשו על הדרך שלהן.

כך, הן שינו עבורן ועבורנו את הדרך בה הדברים (והרכבים) עובדים, וסללו את הדרך לרבות מוכשרות שבאו אחריהן.

והתוצאה? לפניכם.

מוכנות? מוכנים?

התנענו.

ברטה בנץ – החלוצה הראשונה

ברטה בנץ מסמנת עבורנו את יריית הפתיחה הנשית בתעשייה הממונעת. אפשר לקרוא לה מכונאית הרכב המפורסמת הראשונה.

ברטה היא גם האישה הראשונה בהיסטוריה, שנסעה ברכב למרחק גדול. רכב, אגב, שאת פיתוחו מימנה מכספי הנדוניה שלה אך מעולם לא נרשם על שמה, אלא על שם בעלה, קרל בנץ (שלזכותו רשומה המצאת המכונית הראשונה) וזה כמובן – משום שהיתה אישה.

בשנת 1888 לקחת ברטה את הרכב הניסויי (מודל 3 של בנץ, אם להיות מדויקים) לנסיעת מבחן (ללא ידיעתו של בעלה) לאורך יותר מ-100 ק”מ, דבר שהיה אסור בתכלית האיסור באותם הימים.

תוך קשיים ואתגרים רבים, ובזכות תושייה ויכולות טכניות צלחה ברטה את הנסיעה הארוכה במונחים של אז, כשהיא פותרת בשטח בעיה אחר בעיה וממציאה, תוך כדי תנועה, את כרית הבלם הראשונה בעולם מעור, ולא מעץ.

האומץ, הנחישות והדבקות במטרה של ברטה, הם מהאבנים הראשונות בשביל התלול של ההצלחה הנשית בעולם המודרני.

מכאן, אפשר היה רק לזנק.

דניקה פטריק – נהגת המרוצים

טוב, אז קפצנו יותר ממאה קדימה, אבל אל דאגה, עוד נחזור אחור לנשים נוספות המחכות להתגלות.

דניקה פטריק חורכת מסלולי מרוצים ומסמנת עידן אגדי חדש, עם זכייה כאישה הראשונה לנצח את מרוצי האינדי וקטיפה של תארים ופרסים רבים, בתחרויות מוקדמות יותר במסגרות שונות.

דניקה נולדה לאב נהג מרוצים ולאם מכונאית רכב, והבינה די מהר שהאהבה לרכבים זה כנראה תורשתי, מה שגרם לה לנטוש את ספסל הלימודים ולהתמקד בקריירה כנהגת מרוצים מקצועית.

מהנתונים שבידינו, זה די הצליח לה. פטריק רושמת הישגים אדירים וקריירה יציבה ולא פחות חשוב – הון עתק.

מרגרט וילקוקס – ממציאת המיזוג ברכב

המכשירים והטכנולוגיות שהופכים את החיים שלנו לנוחים יותר – האם אנחנו שמים אליהם לב בכלל?

השנה היא 1893, הטמפרטורות בחוץ שואפות ל- 0 ואתם נכנסים לרכב.

האצבעות? קופאות.

ואז, בלחיצת כפתור, אויר חם מוזרם הישר מהמנוע לתא הנוסעים ופתאום נעים לכם.

100 שנה ויותר קדימה, העיקרון הוא אותו עיקרון ואתם צריכים להגיד ‘תודה’ לגברת מרגרט וילקוקס – אחת ממהנדסות המכונות הבודדות בעולם, שעלתה על הרעיון ונחשבת ל’מאמא של מזגני הרכב’.

מרגרט המציאה את מערכת החימום הראשונה בעולם הרכב, קיבלה על ההמצאה ‘פטנט’ ונכנסה לפנתאון הנשי הנדיר של תעשיית הרכב, עם הישג אדיר בכל קנה מידה.

פלורנס לורנס – ממציאת טכניקת האיתות

פלורנס לורנס ידועה יותר בתוק שחקנית אגדית, אך היא למרבה התושייה, האימא של מה שאנחנו מכירים כיום, בתור הוינקר – איתות.

בשנת 1913 הצמידה פלורנס לצידי הרכב דגלוני איתות, בהם נופפה בכל פעם בה רצתה לפנות.

פלורנס גם יצרה שלט – שלט ה’עצור’ הממונע הראשון בהיסטוריה, אותו פלורנס הניפה כאשר רצתה להאט או לעצור.

פלורנס מעולם לא רשמה פטנט על ההמצאה שהפכה לחובה בכל העולם, אך אנו מוקירים את היצירתיות ואומרים לה ולכולן – תודה!

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.