אוטוטק אוטוטרוניקה לימודים קורס

טכנאי אוטוטק - הייטק בתוך הרכב!

21/09/2022
מאת: אפרת שפירא, Autojob

אין ספק לגבי זה.
כל אחד (כמעט) רוצה ללכת להייטק.
תכל’ס, זה מה שעושה אותנו מה שאנחנו – הייטק ניישן, אומת סטארטאפים, מחוללת רעיונות טכנולוגיים ונושאי בשורה של ממש בכל העולם, בכל תחום שרק תחשבו עליו.

ומה עם תעשיית הרכב?

בישראל פועלת תעשיית רכב יצרנית מצומצמת. קצת פה וקצת שם, בעיקר בתעשייה הצבאית.
אבל במקום בו אנחנו לא פעילים בייצור – אנחנו מצטיינים במערכות.
ישראל היא מעצמת מערכות חומרה ותוכנה לרכב, שנמכרות במספרים עצומים בכל העולם ומציבה אותנו כשחקן מרכזי מאד על מפת ההייטק העולמית.
הרכבים של היום הם לא פחות ממחשבים על גלגלים. את הטכנולוגיה הזו אנחנו מנצלים בכל יום על הכביש, ואלה בדיוק המערכות שדורשות טיפול במרכזי השירות.

קוראים לזה אוטוטק, ובתוך זה פועל עולם האוטוטרוניקה, שזה שילוב בין ‘אוטו’ ל’אלקטרוניקה’, ובשבילכם: כל אותם אינספור חיישנים, חיווטים ותהליכים ממוחשבים בעשרות מערכות ברכב, שלא נופלים בתחכומם ממערכות ממוחשבות מטורפות באמת.
וכאן, אתם נכנסים לתמונה.
כי ככל שנכנסות יותר ויותר מערכות מתוחכמות ומורכבות לרכבים, כך דרושים יותר ויותר אנשים שידעו איך לגשת אליהן, ולהתמודד איתן.
וב-2 מילים: טכנאי אוטוטק.

מה זה טכנאי אוטוטק?

טכנאי אוטוטק הם אנשי מקצוע מקצועיים ומנוסים, שעברו הכשרת אוטוטרוניקה ממוסד ידוע, ויודעים לשלב בין מיומנות טכנית לבין הבנה עמוקה מאד במערכות אלקטרוניקה ומחשוב.
טכנאי אוטוטרוניקה יודעים לגשת למערכת המנוע (בין אם בעירה פנימית, היברידי או חשמלי), בקרות ממוחשבות, מערכות בטיחות מתקדמות, בקרת רכב, מערכות מדיה ועוד.
איפה לומדים אוטוטרוניקה?
בישראל פועלות מכללות מקצועיות מצפון ועד דרום, המכשירות אנשי מקצוע מיומנים בהכרה וטיפול במערכות המנוע, מרכב, תהליכי טיפול, בקרת אקלים, חשמל ואלקטרוניקה ומערכות בטיחות.
בוגרי קורס אוטוטרוניקה יכולים להתקדם ללימודי המשך בהסמכות מבוקשות ויוקרתיות כמו מאבחנים מומחים, מנהלי צוותים, מנהלי שירות ומנהלי מרכזי שירות.
לימודי האוטוטרוניקה נחלקים ללימודי אוטוטרוניקה בסיסית ולימודים מתקדמים, (מה שפעם נקרא סוג 2 וסוג 3) ונמשכים כ-450 שעות אקדמיות.

אז מה עושים טכנאי אוטוטק כל היום?

טכנאי אוטוטק הם חלק משמעותי מצוותי העבודה במרכזי השירות.
הם מאבחנים תקלות, מטפלים, מתקנים ומתחזקים מערכות מורכבות, מפעילים ראייה רב מערכתית באמצעות מכשור ניטור ובדיקות מתקדם, עוקבים אחר הוראות היצרן ועומדים איתו בקשר וכל זה – בסביבה תומכת, מתקדמת וממוחשבת.

האם מקצוע טכנאי אוטוטק מתאים גם לנשים?
במילה – כן.
ב-2 מילים – ברור שכן!
טכנאי אוטוטק הם חוד החנית של מרכז השירות. הם נדרשים לעבודה מסודרת ותהליכית, ידיעת אנגלית טובה מאד והפעלת מערכות ממוחשבות לאבחון וטיפול. ככל שנכנס מיכון מתוחכם יותר, כך טכנאי אוטוטרוניקה מפעילים ביום יום מוח, הרבה יותר מכוח, תקשורת טובה ועבודה צוות.
בקיצור, כל התכונות והכישורים שיש אצל נשים ולגברים כאחד.
נוסיף לזה סביבת עבודה נעימה, נקיה ומסודרת וצוות שפועל ביחד, לעבר אותה המטרה.

ענינו על השאלה?
שנסכם?

אם אתם רוצים ללמוד מקצוע מבוקש וענף הרכב זורם לכם בוורידים, מקצוע טכנאי אוטוטק הוא בדיוק בשבילכם.
מיותר לציין שככל שנכנסות עוד ועוד טכנולוגיות עיליות לרכבים, טכנאי רכב עם תעודה נהנים מביקוש מטורף בקרב חברות ויבואניות הרכב ובצידו, תנאי עבודה מתגמלים.
אתם עוד פה?
השאירו את הפרטים שלכם כאן ואנו נחזור אליכם עם פרטים!

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.