הכשרה בענף הרכב

לימודים בתחום הרכב - המדריך השלם

קודם כל – ברכות! החלטת להתעניין בענף הרכב. אפשר להגיד לך משהו? זה פשוט מעולה.

08/06/2022
מאת: אפרת שפירא, Autojob

ענף הרכב נחשב לאחת התעשיות הגדולות בישראל, שמציעה אינסוף אפשרויות להתקדם, לגדול ולהוביל. חוץ מזה, יבואני הרכב בישראל נחשבים למעסיקים טובים והוגנים, עם תנאי עבודה טובים, סביבת עבודה נוחה ושעות עבודה הגיוניות. והכי? ענף הרכב הוא אולי הענף הכי מתפתח היום, ואת זה לא רק אנחנו אומרים.

מספיק לפתוח אתר או עיתון, ולראות עוד חידוש, עוד פיתוח טכנולוגי, עוד מכונית חדשה שמגיעה לכאן ומשנה את כל חוקי המשחק. אבל אם הגעת עד לכאן, אנחנו מקווים שכבר לא צריך לשכנע אותך.
מה כן? לתת לך את כל המידע שצריך, כדי להתחיל.

אז איפה מתחילים?

קודם כל, חשוב לדעת שמשהו השתנה בענף הרכב. אנחנו פחות רואים מוסכי רחוב ואנשי טיפול שצומחים מהשטח בלי הכשרה. אנחנו כן רואים מרכזי שירות שמתפקדים כמו בית מרקחת (מסודרים, מפוקחים ונ ק י י ם), ובתוכם פועלים אנשי מקצוע מומחים. כל אחד בתחום ההתמחות שלו. אנשי המקצוע הפכו לכאלה, עם המון ניסיון ותמיכה, אבל לא היו יכולים להגיע לאן שהגיעו ללא תכנית הכשרה מתאימה.

הכשרת מכונאי רכב

שנדבר על תוכניות ההכשרה?

תכניות ההכשרה מתחלקות, כמו תמיד, ל-3 חלקים:

תוכניות הכשרה ללימודי טכנאים והנדסאים

תכניות ההכשרה לטכנאים והנדסאים מיועדות לכל מי ש’נעול’ (או לפחות נעול לעת עתה) על התברגות בענף הרכב במקצועות הטכניים.

למה זה כדאי?

התפקידים הטכניים בענף הרכב הם מהמעניינים והדינמיים שיש בשוק, ומהם אפשר להתקדם מהר יותר, גבוה יותר וגם ליהנות מתנאים מעולים.

מה זה כולל?

תוכניות ההכשרה לטכנאים והנדסאים כוללות, שוב, 3 חלקים:

הכשרת הנדסאי רכב

הכשרה שכוללת היכרות יסודית עם הטכנולוגיה, התיאוריה והמגמות בענף, מספקת יכולות מקצועיות וניהוליות מגוונות, ומבוצעת במעבדות משוכללות המדמות את העולם האמיתי.

מה לומדים?

מתמטיקה, אנגלית, פיזיקה, חשמל, תרמודינאמיקה, חוזק חומרים, מערכות מתקדמות ברכב, בקרת אקלים ברכב, תכנון וניהול מוסכים, ועוד ועוד.

איפה לומדים?

בכל אחת מ-11 המכללות מה”ט להן מגמת מכונות רכב: מכללת תל חי, מכללת עתיד מעלות, מכללת סחנין, מכללת באקה אל גרביה, מכללת אלקסאמי, מכללת עתיד חיפה, מכללת רופין, מכללת אריאל, מכללת עתיד תל אביב, מכללת ספיר, מכללת עתיד באר שבע.

לפרטים נוספים על הכשרה להנדסאים >

2.1 הכשרת טכנאי רכב

תכנית ההכשרה מרתקת, עוקבת אחרי ההתפתחות הטכנולוגית המהירה בענף הרכב.
בוגרי תכנית ההכשרה של טכנאי רכב יוצאים עם מקצוע מבוקש ביד, פלוס בונוס אמיתי – יכולת להשתלב במהרה בשוק העבודה.

מה לומדים?

נושאי הלימוד בקורס טכנאות רכב כוללים את הנושאים הבאים: תורת הרכב, תורת המנוע, תורת החומרים, אבחון, אנגלית טכנית, מערכות אלקטרוניות, רמת החוזק של חומרים ועוד.

איפה לומדים?
בכל אחת מ-11 המכללות מה”ט להן מגמת מכונות רכב: מכללת תל חי, מכללת עתיד מעלות, מכללת סחנין, מכללת באקה אל גרביה, מכללת אלקסאמי, מכללת עתיד חיפה, מכללת רופין, מכללת אריאל, מכללת עתיד תל אביב, מכללת ספיר, מכללת עתיד באר שבע.

לפרטים נוספים על הכשרה לטכנאי רכב >

3.1 הכשרה לעתידאים

התוכנית מכשירה הנדסאים איכותיים ומשלבת אותם בענף הרכב. התכנית מיועדת לצעירים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, שעומדים בתנאי הסף של מה”ט ללימודי הנדסאות.

איך זה עובד?

במסגרת התוכנית מוקמות כיתות הנדסאים בבתי המעסיקים, עם ליווי צמוד משלב המיונים ולאורך התוכנית ועד להשמה מובטחת בסופה. המשתתפים בתכנית זוכים לדמי קיום בגובה של 1500 ₪ לחודש, השתתפות בהוצאות נלוות וכמובן – השמה בטוחה בתום התכנית.

לפרטים נוספים על הכשרה לתכנית עתידאים >

2. לימודי תעודה והסמכות

לימודי תעודה והסמכות הם קורסים קצרים ונקודתיים, שמשמשים כמקפצה לתפקידים משמעותיים ומעניינים בענף הרכב.
כאן לומדים בזמן קצר אוטוטרוניקה בסיסית, אוטוטרוניקה מתקדמת (מה שנקרא בעבר סוג 1,2,3), ומקבלים הסמכות לתחומי מקצוע שונים, שיעזרו לך להתקדם לפרונט של התעשייה כטכנאי רכב, יועצי שירות, מנהלי מרכז שירות ומומחים לרכב היברידי או חשמלי.

מה לומדים?

1.2 אוטוטרוניקה בסיסית

*אוטוטרוניקה זה…אוטו + אלקטרוניקה!

המקצוע הזה נולד ממש לא מזמן, עת חדירת האלקטרוניקה לחיינו ולתעשיית הרכב.
לא יודעים אם שמת לב, אבל ברכבים מודרניים יש לא פחות ממאות מערכות אלקטרוניות, ואינספור חיישנים ששולטים על המנוע, מערכת הדלק, מערכות היציבות ומה לא.
ומי ישלוט בזה? – – נכון, טכנאים שעברו הכשרת אוטוטרוניקה.
הקורס הבסיסי יעביר אותך דרך יסודות החשמל, מערכת המנוע, מערכות חשמל, מערכות היברידיות וחשמליות (סופר מעניין!), דיאגנוסטיקה ועוד ועוד.

עוד על אוטוטרוניקה בסיסית כאן >

2.2 יועצי שירות ומכירה

יועצי השירות הם הפנים של מרכז השירות, ויש להם תפקיד חשוב – להוכיח ללקוח שהוא, והרכב שלו, בידיים טובות. יועצי שירות מתווכים בין המטפלים ברכב לבין הלקוחות, מעדכנים אותם בתהליך הטיפול, מסבירים כשצריך ואחראים על מסירות הרכב, כשהוא תקין ובטוח.
בקורס לומדים על מערכות הרכב, יכולת משא ומתן, מכירות ותקשורת טובה.

עוד על קורס יועצי שירות ומכירה כאן >

3.2 קורס מומחה לרכב חשמלי והיברידי

קורס עתידני לאנשים שאוהבים עתידנות, כזו שחיה ובועטת כבר מול העיניים.

קורס הסמכה לרכבים היברידיים וחשמליים מקנה ידע טכנולוגי ויכולת מקצועית ברמה גבוהה, לטיפול בנושאי בטיחות, אחזקה ועמידה בכל התקנים החדשים והמעודכנים.
במהלך הלימודים נבצע בדיקות חשמל במערכות האלקטרוניות, חיבור סורק תקלות ואוסצילוסקופ, שימוש במכשירים מתוחכמים, עבודה על סוללת HV וממירי מתח, ועוד ועוד.

עוד על קורס מומחה לרכב חשמלי והיברידי כאן >

3. תכניות מיוחדות

1.3 סטארטר – הכשרה בחניכות

תכנית STARTER היא אחת מתכניות הדגל של זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, והיא אחת המעולות שיש כיום.
המשתתפים בתוכנית עובדים בשכר אצל אחד המעסיקים, ולומדים תוך כדי תנועה את העבודה מחונכים בכירים, מקצועיים ומנוסים.
התכנית מיועדת למבקשי עבודה או עובדים בלתי מקצועיים המעוניינים לרכוש מקצוע, ניסיון בעבודה, קידום מקצועי ועבודה בשכר משתלם.

עוד על תכנית סטארטר>

מתלבטים? רוצים להיכנס לענף ולא יודעים איפה להתחיל? מחכים לשמוע ממך!

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.