מקצועות העתיד

מקצועות העתיד של דור ה Z - מה כדאי ללמוד?

אומרים שהם נולדו עם טלפון ביד,
הם לא אוהבים מחויבות ומחפשים כסף מהיר.
אז אומרים.
דור ה-Z הוא אחד מהדורות המסקרנים ביותר באנושות וכן,
כבר נכתבו עליו תילי תילים של מחקרים.

17/01/2023
מאת: אפרת שפירא, Autojob

למה הם כל כך מעניינים אותנו?
האמת הפשוטה היא, שכולנו מבינים שהעתיד נשלט על ידי הדור הזה. מדובר ביותר מ-2 מיליארד צעירים שנולדו בסביבות שנת ה-2000, עוצבו וחושלו במאה ה-21, וכן, הם אלה שיחזיקו בעתיד הקרוב את העולם על כפיהם (גם אם אלה אוחזות תמידית בנייד).

האמת המתסכלת היא, שאנחנו באמת לא מבינים אותם. מדובר בהתנגשות של קרחונים – הדורות הקודמים לעומת דור ה-Z. הדורות הקודמים שהסתפקו במה שיש, ורק חלק מהם ניפץ את התקרה, לעומת דור ה-Z שמחפש, מעצב ומכתיב את מקצועות העתיד.

לכן, כדי שנוכל לצאת מזה בחיים, כדאי שניקח אויר ונפנה להם את הדרך.

אז אם אתם הורים, מעסיקים או סתם אנשים שמתעניינים באנשים וסקרנים לגבי הכיוון שאליו כל הג’אז הולך, קחו 3 דקות, וצללו איתנו פנימה.

מה חשוב לדעת על דור ה-Z?

 

הדור הזה מודע מאד לעצמו, לסביבה ולעולם באופן כללי.

יש לו דעה מוצקה על הכל ועל כולם, והוא בהחלט לא יהסס להטיח לכם אותה ישר ולעניין. עם חיוך כובש, כמובן. הם הופכים כל אבן עד שמגיעים למה שמעניין אותם (עד שמשהו אחר יתפוס את תשומת ליבם).

על הדרך הם יתנו את הלב והנשמה, ישקיעו מעל ומעבר ויגיעו לביצועים לא פחות ממטורפים. לא משנה באיזה תחום הם מושקעים.

יש לכם 2 שניות. אולי פחות

עם בערך 12 שעות חיבור לנייד ביום, הדור הזה פיתח חסינות אש לשטויות. אם זה לא מהיר, מדויק ולעניין – זה ידופדף הלאה תוך עשירית השנייה.

רוצים לתפוס אותם? היו יעילים:

חשבו מסלול, ארגנו את המילים, בררו את מה שלא חשוב והגישו להם את מה שכן. הם רגילים לריבוי מסרים, ולא יהססו להידבק רק לזה שמשרת אותם.

אני ואני ואני ואני

נטרפים מזה שהדור הצעיר חושב רק על עצמו? יש לזה יתרונות. הם רואים עצמם כאינדיווידואליסטים, רגילים לקבל פידבק מיידי ושוטף על ביצועים ויעשו הכל כדי לשפר עמדות, להגביר עניין בחיים ויחד איתו – גם את ההנאה.

רואים כאן רק חסרונות? ההיפך בדיוק

דור ה z נכנס אט אט לשוק העבודה, מחפש את מקצועות העתיד או לפחות, את אלה שיספקו לו אתגר, עניין וסיפוק אישי. שימו לב, מרכיבים שעניינו דורות קודמים כמו שכר ותנאים, לא מקבלים כאן את אותו המשקל. בקיצור, העולם פתוח בפניהם, והם יודעים את זה.

הם מגיעים עם סל עצום של יתרונות, כאלה שההורים והמעסיקים היו יכולים רק לחלום עליהם: יכולת טכנולוגית מטורפת, התמקדות בעיקר, מולטי-טסקינג, חשיבה יזמית – כל אלה משרתים אותם בבניית מסלול ההתפתחות האישי שלהם.

אבל הם משרתים גם אתכם, ההורים והמעסיקים.

אם נלמד לתת להם את מה שהם רוצים, שזה: חופש בחירה, גמישות בשעות העבודה, פידבק שוטף ואתגר עקבי הם לא רק יזניקו את עצמם, אלא יהפכו את מקום העבודה – ואולי את העולם – למקום טוב יותר.

עם כל האמת הזו – מה כדאי ללמוד?

אכן, שאלה קשה.

עם סל היכולות והמיומנויות הנדיר הזה, פלא שהדור הצעיר והמוכשר לא ממש רץ לאקדמיה הישנה והטובה, אלא בחיפוש מתמיד אחר מה כדאי ללמוד, ומה יהיו מקצועות העתיד בישראל עד לפחות 2030.

הם רוצים הכל יעיל, מהיר ולעניין. זוכרים? לכן, ענף הרכב, עם כל הבאזז של הרכב האוטונומי ורכבים חשמליים, נתפס, ובצדק, כמקצועות העולם החדש.

למה דור ה-Z מתעניין כל כך בתחבורה חכמה?

אם יש ענף שממציא את עצמו מחדש כל הזמן, ואנחנו ממש מתכוונים לכל הזמן, זה ענף הרכב.

אנחנו נוהגים לחשוב זאת על ענף ההייטק, אולי ענף הסלולר, אבל הענפים הללו כבר ייצרו מהפכה אחת, זו של הסמארטפונים, לדוגמה, ועכשיו העולם ממשיך לפתח אותה. לא לייצר אחת חדשה.

לעומת זאת, ענף הרכב, לא מפסיק לייצר מהפכות.

רכבים היברידיים, רכבים חשמליים, רכב אוטונומי – רכב ללא נהג, ובעתיד הלא מאד רחוק – הנעה במימן ואולי אפילו במים. מרצדס כבר מפתחת רכבים שמקבלים את פני הבעלים שלהם כשהם מוכנים לגמרי – עם הטמפרטורה הנכונה, המוזיקה הנכונה, ויכולת לתכנן את מסלול הנסיעה למשרד, הביתה ואז לבית הספר – וכל זאת לגמרי לבד.

מדובר בחדשנות ועתידנות ברמה הגבוהה ביותר, והיא מעניינת. מעניינת מאד.

דור ה-Z שכבר רגיל לטכנולוגיות גבוהות, מחפש את הדבר הבא, והוא ימצא אותו בתחבורה חכמה, עם אפשרויות בלתי מוגבלות לביטוי אישי, מרחב עצום ליזמות, גמישות, עניין ,אתגר – ובקיצור, כל מה שחי, נושם ופועם באנשים הללו.

אז אם אתם עדיין שוהים בתפיסות הישנות על עולם הרכב, אלה שמזניקות תמונה של גריז, ברגים ורעש – אין פחות מדויק מזה. האנשים הצעירים מטורפים על רכבים? תנו להם לזרום הלאה עם התשוקה הזו.

המכללות הטכנולוגיות עשו מהפכה של ממש, ומכשירות בכל שנה מאות בוגרים מוכשרים ומיומנים. כן, כאלה שהיו יכולים לבחור בכל מקצוע אחר, ובחרו ללכת עם הלב.

אם אתם מתלבטים או רוצים לשמוע פרטים נוספים על מסלולי לימודים בענף הרכב, אנחנו כאן בשבילכם השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם >

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.