שירות לקוחותבמרכזי רכב

"יש לקוחות שחושבים שמרכז השירות הוא שלי"

ראיון ממריץ ומעורר השראה עם עדה – מתאמת השירות של מכשירי תנועה

12/05/2022
מאת: אפרת שפירא, Autojob

את כמויות האנרגיה הבלתי נדלית של עדה, אפשר להרגיש מיד. רק 30 שניות לתוך השיחה הטלפונית, ואני עטופה בתועפות של חיוניות מתפרצת, מרץ ואדרנלין, שאפשר למצוא רק אצל אנשים צעירים מאד, או מחויבים מאד.

עדה, (או-טו-טו בת 67), היא מתאמת השירות במרכז השירות המרכזי של מכשירי תנועה. עם יד על הלב, גם אחרי עשרות ואולי מאות שיחות עם אנשים בענף (חלקם משוחררים צעירים עם כוכבים בעיניים), עדיין לא נתקלתי בכזו אהבה למקצוע.

עדה, מה הסיפור?

“בגדול? אני כאן בגלל משפט חכם שאמר אדם חכם. במקרה, הוא גם האיש שלי: ‘התפקיד לא עושה אותך. את עושה את התפקיד’. ואם לא הייתי מקשיבה – הייתי היום בבית, ומחפשת את עצמי.

נתחיל מהתחלה. יש לי תואר בספרות והיסטוריה, וגם תעודה הוראה. אחרי שנתיים כמורה הבנתי את הפרנציפ, ויצאתי בדילוגים מהמערכת. נשאבתי לעולם של משאבי אנוש כמנהלת בכירה, ואז, גם זה נגמר. מצאתי את עצמי בבית, בגיל 50, עם שאלה גדולה שמרחפת מעלי: לאן עכשיו? הגורל רצה, והגעתי לחברת מכשירי תנועה, כמוקדנית”.

ממנהלת בכירה – למוקדנית. איך זה מסתדר?

“אני מחזירה אותך למשפט הראשון: זה לא התפקיד שעושה את האדם, אלא האדם שעושה את התפקיד. החלטתי שאני לא נותנת להגדרה הסטיגמטית להכתיב לי. אני צריכה עבודה, ומסתבר, שהעבודה היתה צריכה אותי. מהר מאד התקדמתי לתפקיד של מנהלת המוקד במכשירי תנועה, אבל גם המשימה הזו, לא התאימה לי. אני זוכרת שהגעתי למנהל ואמרתי לו – “ביי”. הוא הסתכל עלי ואמר – “אין מצב”. לא משנה מה, לא מוותרים עלייך, מוצאים לך עבודה”.

והעבודה שהתאימו לך: פקידת קבלה במרכז השירות המרכזי

“נכון. והנה, הגעתי שוב לנקודת ההתחלה. אני, כבר לא בת 50 אלא קצת יותר, מגיעה שוב לתפקידים בסיסיים, שלכאורה, לא התאימו לכישרון או ליכולות שלי. אבל כאן מגיע הטוויסט בעלילה. לא היה לי מושג כמה טעיתי. להיות “פקידת קבלה” במרכז השירות המרכזי, זה בעצם – לנהל את המרכז. בכל יום שאני מגיעה לכאן, אני יודעת שכל כך הרבה דברים תלויים בי.

יש לי אחריות, ויש לי מרחב תנועה. צברתי ניסיון וידע שמאפשר לי לאבחן תקלות, ממש כמו איש אבחון, ולהציע פתרונות מתאימים. אתן לך דוגמה: בתור האחראית על הרכבים של צה”ל, אני זו שמנהלת היד רמה את כל התפעול של הטיפול ברכבים, שמשרתים את אלה ששומרים עלינו.

הם קוראים לי ‘עדה המפקדת’ ורוצים לדבר רק איתי. זה לא נגמר רק בחיילים, אלא זולג גם ללקוחות הפרטיים של מכשירי תנועה, וגם ללקוחות שמגיעים במסגרת הליסינג, שחושבים בטעות, כנראה הודות לשירות האכפתי, שאני מנהלת את המרכז. עוד דוגמה? – – יש לי כאן לקוח, שקנה ממכשירי תנועה כבר 3 רכבי סוזוקי, כשלאחד מהם הוא קורא ‘סוזוקי עדה’.”

אם זו לא הבעת אמון, אני לא יודעת הבעת אמון מהי

“בדיוק. זה בדיוק מה שאני רוצה לומר. לכל המחפשים למיניהם, לכל אלה שחולמים להיכנס לעולם הרכב ולא מעזים, לכל אלה שחושבים על קריירה שניה ונרתעים מתפקידים ‘קטנים’ למידתם, אני אומרת – לכו עם זה. אל תתנו להגדרות ותוויות להפריע לכם. אתם עושים את התפקיד. לא הוא אתכם.”

נשמע שאת אוהבת את מקום העבודה שלך

טעות. אני לא אוהבת את מקום העבודה, אני עפה, מטורפת ומשוגעת עליו! היה לי מזל עצום שהגעתי לכאן. מכשירי תנועה היא לא חברה רגילה. זו משפחה (ואני מאלה שלא מאמינים למילה, כשארגונים מגדירים עצמם כמשפחה). אבל זה בדיוק מה שהם. תראי, אהיה כנה. אף אחד מאיתנו, לא נשאר כאן בגלל משכורות עתק.

זה לא הייטק ולא קרוב. אבל מה שמשאיר אותנו כאן, זה האנשים שסביבנו, והאהבה לתחום. האנשים שיש פה, מהמנהל הבכיר שיש לי אוקיינוס של הערכה אליו, ועד לעובדים במרכז השירות, הם פשוט זהב טהור. העובדים שלנו, הם כמעט בגיל של הנכדים שלי, ואני מתה עליהם. הם צעירים, מגניבים, אנשים איכותיים מאד, ומשאירים אותי צעירה.

בעצם? סליחה. הם לא עומדים בקצב שלי! אנחנו עובדים ביחד, בשמחה ובאנרגיה גדולה, וכולם נתרמים מזה, גם אנחנו וגם הלקוחות. בנוסף, התמיכה ההדדית שיש כאן נדירה.כשהאיש שלי עבר ניתוח, הטלפון לא הפסיק לצלצל. כל הזמן. ממנהלים בכירים ועד ועובדים, כולם מתקשרים, מתעניינים ורוצים לעזור.

וזה לא רק אני – כל אחד כאן מקבל גב חזק בכל פעם שיש בו צורך.נלחמו עלינו בקורונה, שלא נפסיד שכר. שולחים מתנות ליום האישה, לחגים, מכתבי הערכה ומה לא. לכן, אכפת לי מהמערכת. אכפת לי שהחברה תהיה יציבה, שהיא תרוויח באופן הוגן. שהחברה תמשיך לייצר גב חזק לעובדים שלה. אנחנו מרגישים שהחברה מעריכה אותנו. ולכן גם אנחנו דואגים לה”.

לסיכום – ממליצה להגיע לתחום הרכב?

“ממליצה מאד! תחום הרכב מדהים, מלא אפשרויות קידום ומאפשר לכל אחד ללמוד, להתפתח, להתקדם, ולדחוף קדימה. בתוך הענף, אני ממליצה מאד להגיע לתחום השירות. אין תחליף למפגש אמיתי עם לקוחות. הם מגיעים אלי מלאי חששות, ויוצאים מרוצים ובטוחים שקיבלו את השירות הכי טוב והכי הוגן שיש”.

לחצו כאן למידע נוסף על משרות מתאמי שירות בעולם הרכב

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.