ענף הרכב מחפש עובדים: אלה המקצועות המבוקשים ביותר

ענף הרכב משווע לידיים עובדות. הסיבה? התדמית שרחוקה שנות אור מהמציאות. הנדסאי רכב מרוויח מעל ל-16 אלף ש”ח, וכמה מרוויח הנדסאי חשמל? המספרים נחשפים

19/05/2024
מאת: אפרת שפירא, Autojob

לפני הכל, נגיד את זה:
מקצוע בוחרים מהבטן. או מהלב.
בטח לא לפי רמת הביקוש שלו בשוק.

אבל לדעת שהמקצוע שבחרתם לחיים (או לפחות לתקופה ארוכה) הוא גם מבוקש, גם מתגמל וגם מעניין בטירוף? זה בונוס רציני. בשנים האחרונות אנחנו רואים גידול משמעותי מאד בהיקף הדרישה למקצועות הרכב, ובהם טכנאי והנדסאי רכב, הנדסאי חשמל רכב, טכנאי מולטימדיה ובעלי הכשרות אוטוטרוניקה. זה קורה משום שענף הרכב משתנה לנו מול העיניים, ומביא בכל יום חידושים והמצאות שמצריכות הבנה טכנולוגית ברמה גבוהה מאד. במקצועות האלה יש פוטנציאל אדיר למי שמחפש שכר גבוה, הגשמה אישית והתקדמות מהירה בסולם.

אז למה ענף הרכב עדיין משווע לידיים עובדות?

במילה אחת – תדמית.

התדמית של ענף הרכב כפי שאנחנו תופסים אותה, רחוקה שנות אור מכפי שהיא באמת. אם נשאל אנשים מה דעתם על מקצועות תעשיית הרכב, אוטומטית נקבל תשובות כמו ‘גריז’, ‘עבודה פיזית’ או ‘משקלים כבדים’. אבל בעצם, אין טעות גדולה מזו. בעולם שלנו, חברות ומגמות נמדדות לפי חדשנות וקידמה.
תעשיית הרכב מובילה את המגמה הזו בענק, כשכמעט בכל יום מתחוללים שינויים באינספור היבטים בה, מפיתוח מערכות בטיחות משוכללות ועד לשיטות הנעה שרק יכולנו לחלום עליהן לפני שנים ספורות.

איפה זה פוגש אותנו?
במרכזי השירות.

מרכזי שירות הרכב הפכו בשנים האחרונות ל’בתי מרקחת למחשבים על גלגלים’.

מה שפעם אכן דרש עבודה פיזית ולכלוך, הפך למערך מעורר השתאות של ייעול ודיוק, עם מיכון מתקדם להרמת משאות, מערכות דיאגנוסטיקה ממוחשבות ועמדות עבודה של מנתחי רכב 🙂 וזה לא נשאר רק על רצפת הטיפול. יצרניות הרכב הגלובליות מכתיבות תהליכים מוסדרים וסטנדרטים גבוהים בכל מפגש לקוח, שבאה לידי ביטוי בפרוטוקולים מחמירים מאד בשירות, תיעוד, שימור וטיפוח.

והלקוחות? מרגישים את זה.

כל לקוח שמגיע למרכז שירות של יבואני הרכב, נקלט במסע מתוזמר היטב כשהוא פוגש מקצוענות שיא מול יועצי השירות, בחדרי ההמתנה, בהסברים על אופן הטיפול ובהמלצות להמשך כשהוא משוחרר לדרכו (עם רכב מטופל ומתפקד).

מסקנה? גם אם מאתגר לשנות תדמית, זה קורה.

אנחנו כבר רואים יותר ויותר סטודנטים בכיתות הלימוד במכללות הטכנולוגיות. אנחנו כבר רואים שינוי תפיסתי בציבור ובעיקר, אנחנו כבר רואים צמיחה עקבית בשכר המוצע בתפקידים השונים.

 

עשייה חברתית בענף הרכב

כמה מרוויח הנדסאי רכב ב-2024, ובאיזה מקצועות תוכלו להשתכר מעל ל-15 אלף ש”ח בחודש?

אז יצאנו לבדיקה קצרה באתר Avodata שמפעיל משרד העבודה, וחושף את הנתונים הבאים –

  •  בוגרי הנדסאי רכב מרוויחים כ-16,559 ₪ בחודש כאשר מתבססים כמאבחנים מומחים
  • בוגרי הנדסאי מכונות רכב לעומתם מרוויחים כ-11,712 ₪ מדי חודש בחודשו
  • ואילו הנדסאי חשמל מרוויחים כ-19,302 ₪ בכל חודש!
  •  אתם מכונאי רכב? קבלו כ-14,789 ₪,
  • זה גם השכר שלכם אם אתם חשמלאי רכב – (נגיד זאת שוב – כ-14,789 ₪)
  • ואם עברתם הכשרה באוטוטרוניקה מתקדמת – תוכלו להשתכר קרוב ל-15 אלף ש”ח בחודש, וזו המשכורת ההתחלתית!

וזה לא רק נגמר בשכר.

התעשייה יודעת לזהות את ‘הכוכבים’ הפועלים בה. אלה שמביאים בכל יום כישרון ומומחיות, רוצים להצליח וללמוד עוד ועוד. לכל אלה, תעשיית הרכב מפרגנת עם מעטפת תגמולים, בונוסים ותמריצים שמצטרפים לשכר ומזניקים אותו למעלה. (עוד לא דיברנו על התוספות הנסתרות הנלוות לשכר, שאמנם לא מגולמות בשורה הסופית אבל שוות לא מעט. אנחנו מדברים על שוברים לרכישת מזון, מתנות שוות לקראת חגים ומועדים, תנאים סוציאליים נדיבים, ביטוחים ותוכניות פרישה, פעילויות רווחה כיפיות לעובדים ולמשפחות, ומעטפת טובה ומחבקת של מחלקות משאבי האנוש.)

ואם כבר משפחה, מקצועות ענף הרכב הם בין היחידים במשק שמציעים איזון נכון ובריא בין עבודה לבית, עם שעות עבודה שפויות והתחשבות במצבי החיים השונים.

איך אמרו לנו אנשי מקצוע שעובדים בענף? ‘יש לצד השכר מרכיבים שווי כסף, שמשפרים את איכות החיים ושלא נרצה לוותר עליהם בחיים’.

 

לצד השכר, מרוויחים גם קריירה גלובלית, יציבה וצומחת

עבודה במרכזי השירות של יבואני הרכב, היא מקום שיודעים כיצד נכנסים אליו, אבל לא יודעים לאן מגיעים. מה שלא יהיה, הכיוון הוא חיובי וכלפי מעלה.
לא חסרים סיפורים על מוסרי מכוניות (אלה ששוטפים ומכינים את המכונית למסירה) או מכונאי רכב שהתקדמו בטירוף במעלה הסולם, וכיום הם מכהנים בתפקידים בכירים מאד (יש בהם גם סמנכ”לים!).
בקיצור, שלל מקצועות מחכים כאן ממהנדסים ומעצבים ועד טכנאים ואנשי מכירות, עם קריירה רווחית ועם פוטנציאל התקדמות כמעט בלתי מוגבל.
יתרון נוסף ומשמעותי, הוא היציבות.
בעוד מקצועות אחרים במשק סובלים מתנודתיות, הביקוש לאנשי מקצוע בתחום הרכב נותר תמיד יציב. כל עוד אנשים יצטרכו מכוניות כדי לנוע, יהיה צורך באנשים מיומנים לאבחון וטיפול בהן.
היציבות המובנית הזו, והידיעה שהקריירה יציבה ובטוחה, הופכת את הבחירה במקצועות הרכב למבוקשת מאד, כי איך שלא נהפוך את זה, אין תחליף לראש שקט ושקט נפשי.
לבסוף, אפשר להגיד שהעולם הוא כפר קטן בהרבה מובנים, אבל בתעשיית הרכב זה לגמרי שם. מדובר בשוק גלובלי עם הזדמנויות לקידום ותעסוקה בכל רחבי העולם, בתאגידי הייצור הגדולים וגם בחברות מקומיות. מכונאי רכב ואנשי דיאגנוסטיקה נדרשים לדעת אנגלית ברמה גבוהה. יחד עם הידע יקר הערך והמיומנות שהם צוברים בטיפול בשטח, נפתחות דלתות לשווקים חדשים, גם מעבר לים.
חושבים על ענף הרכב? תמיד חלמתם לטפל ברכבים, ולא עשיתם עם זה כלום בגלל ‘התדמית’?
אנחנו כאן כדי לספק פרטים מלאים על מסגרות הלימודים, תכניות ההכשרה וכל הדרכים להשתלב בענף הכי מרתק שיש.

 

אז מה עכשיו?

רוצים לדעת יותר על אפשרויות הלימודים וההכשרה? למידע נוסף לחצו כאן

רוצים לחקור יותר את מגוון מקצועות הרכב? למדריך המלא לחצו כאן

 

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.