מחפשים עבודה בענף הרכב? כל הסיבות להגיע לדלק מוטורס
אחד היתרונות המובהקים של ענף הרכב, ויש לא מעט כאלה, אלה יבואני הרכב – החברות הגדולות והיציבות, שמעסיקות אלפי עובדים בעשרות תפקידים, מצפון עד דרום.
הפעם נפנה את הזרקור לאחת החברות הוותיקות בענף, דלק מוטורס.
כדי להבין את החוזקות של החברה, גייסנו את שלמה גבע, סמנכ”ל השירות שהסביר לנו מדוע מי שמגיע לדלק מוטורס לא רוצה לעזוב, ומה מחכה למי שיתקבל.
שלמה, למה לבחור בדלק מוטורס כמקום עבודה הבא שלי?
“קודם כל, אנחנו חברה שאוהבת את מה שהיא עושה, אוהבת את העובדים ומטפחת אותם.
זה מתחיל בבחירת עובדים שמתאימים ל-DNA של החברה וממשיך בבניית סביבת עבודה נעימה ותומכת. בנוסף, אנחנו תמיד מעדיפים לקדם עובד מבפנים על-פני קליטה מבחוץ ועל כך נרחיב בהמשך.
עובד שמחפש חברה איתנה ויציבה- זה אנחנו.
אנחנו מייבאים 5 מותגים אהובים מאד בישראל – מאזדה, פורד,BMW , MINI ואופנועי BMW. מדובר במותגים מאד חזקים, מאד טכנולוגיים, מה שמחייב אותנו להיות מאד חזקים, ומאד טכנולוגיים.
המותגים שלנו מגוונים ומבוקשים, ואנחנו עובדים קשה מאד כדי להבטיח שזה יהיה המצב גם בעתיד.
מעבר לכך, למותגים שלנו מובילות טכנולוגית. בפרט מותגי הפרימיום שלנו שהם חוד החנית של הטכנולוגיה בענף הרכב… ועם ‘כל הטוב הזה’, האנשים שלנו מתחככים כל יום.
במחלקה הטכנית שלנו עובדים אנשים טכניים מהטובים שיש, מהנדסים והנדסאים מאוד איכותיים.
הם לומדים את הרכבים, המערכות והטכנולוגיה החדשה הן בהדרכות של היצרנים בחו”ל, הן באופן מקוון והן כאן בארץ באקדמיה של חברת דלק מוטורס. כשהם מצוידים בידע ובמיומנות, הם גם יודעים לתמוך במרכזי השירות בפתרון תקלות מורכבות וגם מעבירים את הידע בהדרכות לכלל הרשת באקדמיה שלנו.
בתמיכתם ברשת הם משתלטים מרחוק ובמקרה הצורך, מגיעים למרכזי השירות, לובשים מדי עבודה וצוללים פנימה.
ואם הזכרנו את רשת מרכזי השירות שלנו – מדובר ברשת שרובה המוחלט זכיינים, מונה 40 מורשי מאזדה פורד ו-6 מורשי במווBMW ומיני. רשת חזקה ואיכותית שמציעה תנאי עבודה וסביבת עבודה מהגבוהים בענף ומציעה מגוון תפקידים:
גם מקצועיים וטכנולוגיים (מאבחנים המקצוענים בטכנולוגיה, מכונאים וחשמלאים), גם תפקידי שירותשירותיים (יועצי שירות, נציגות שירות, נאמני תביעות, חלפים) וגם אפשריות קידום לתפקידים ניהוליים במרכזי השירות עצמם, או מעבר לדלק מוטורס אחרי התמקצעות בשטח.
לאוהבי הדו-גלגלי אנו מציעים רשת קטנה ואיכותית של 8 מרכזי שירות.
כך שסיבה טובה נוספת להגיע אלינו, היא העניין, האתגר המקצועי, אפשרויות קידום מגוונות והצטרפות לחברה שלא נחה, תמיד חותרת קדימה ושואפת להוביל את התחום הטכנולוגי בענף.”
איך הקשר ליצרן משפיע על סביבת העבודה?
“החיבור ליצרנים הוא בסיס הכוח שלנו. כשעובדים מול היצרנים, אתה חייב להיות מקצוען, מדויק ושיטתי, אתה חייב להקפיד על עמידה בתהליכי העבודה שהיצרן הגדיר ולהטמיע אותם בתוך הארגון ובמרכזי השירות. לכן, כל החברה נעה במסלולים סדורים, מובנים ותהליכיים, בכל מחלקה ובכל הארץ.
אני אתן לך דוגמה ודווקא מעולם השירות.
לפני מספר שנים, קיבלנו מהיצרנים שיטת עבודה, שמכתיבה את מעגל הטיפול בלקוח. תהליך בן 12 שלבים שמגדיר בפרטי פרטים את אופן הטיפול בלקוח וברכב מהרגע שלקוח נידרש להגיע למרכז השירות עד אשר סיים את הביקור בו.
לקחנו את התהליך, התאמנו למנטליות הישראלית ובנינו מהלך הטמעה רב שלבי שכלל תכנון והיערכות מקדימים ולאחר מכן הטמעה שארכה כ-3 שנים. אני מדבר על ניהול והתראות של הזימון להגעה למרכז השירות, תזכורות, הצעות ערך ללקוח, מי מקבל את הלקוח, איך מקבלים את הלקוח, איך הרכב נבדק, מה כוללת הצעת מחיר, מה קורה בהמתנה, איך משנעים את הלקוח ממקום למקום בזמן ההמתנה, איך מחזירים את הרכב ללקוח, איך סוקרים את הלקוח בסיום הטיפול ועוד ועוד.
וזה, רק בנוגע ללקוח.
ומה עם הרכב? גם כאן יש שיטה סדורה: אופן הטיפול, קביעת סדרי עדיפות, עבודה ע”פ נהלי יצרן, מי אחראי על איזו משימה, ניקיון הרכב ועוד.
ללקוח, תהליך כזה נשמע מאד אינטואיטיבי, אבל כדי לתפעל אותו נכון, היינו צריכים לגייס אנשים/גורמים ייעודיים– יועצי שירות, חברת תוכנה, מדריכי שירות, או בודקי איכות.
הטמעת התוכנית במרכז שירות בודד ארכה 12 חודשים . גייסנו חברה חיצונית שתעזור לנו לשמר את רמת השירות, לשמור על הסטנדרטים ולבקר אותנו באופן אובייקטיבי, כך שלא נישחק בדרך.
זו דוגמה אחת מתוך אינספור.
בקיצור, אפשר לראות שאנחנו לוקחים את העבודה שלנו בכל תחום בצורה רצינית ביותר, ואנחנו רואים איך ההקפדה הזו תורמת לעובדים, שנהנים משיטתיות, סדר וסטנדרטים גבוהים של עבודה וכמובן מייצרת לא רק עובד שגאה בעיסוקו ובמקום עבודתו, אלא גם לקוחות מרוצים.”
ומה לגבי אפשרויות הקידום והתנאים?
“דלק מוטורס היא חברה שמבינה שיש לה 2 משאבים מאד חשובים: העובד והיצרן.
על היצרנים כבר דיברנו. אם לא יהיו לנו יצרנים טובים, נדשדש.
אם לא יהיו לנו עובדים טובים ומרוצים – אז גם אם המוצר מצוין, המכירה והשירות לא יצלחו.
לכן, העובדים הם בראש סדר העדיפויות.
אנחנו יושבים במרכז הארץ, במקום שקל להגיע אליו. המתחם שלנו מטופח, מכבד ונעים כולל משרדי עבודה מרווחים, חדר אוכל מפנק, חדר כושר ואפילו שעורי פילאטיס וכמובן מעת לעת בילויים חברתיים משותפים לעובדים ובני משפחותיהם.
בנוסף, אנחנו אוהבים לקדם עובדים מבפנים, לתפקידים שמתפנים.
יש בחברה עשרות דוגמאות החל מהמנכ”ל הנוכחי שלפני כמעט 25 שנה התחיל כאיש מכירות, או המשנה למנכל שלפני 30 שנה התחיל כמוסר מכוניות באתר המסירה והכין רכבים חדשים למסירה. בעולמות הטכניים והשירות- המנהל הטכני של החברה שהתחיל את דרכו כמכונאי, מנהל מוסך שהתחיל כיועץ שירות, מנהל עבודה שהתחיל כחשמלאי, מנהל מוקד הלקוחות שהתחילה כנציגת שירות, מנהל רכש שהתחיל כמחסנאי ועוד ועוד…את יכולה לראות דוגמאות כאלה בכל שדרות הניהול, בכל התפקידים.
לכן מרבית העובדים שמגיעים לדלק מוטורס, בוחרים להישאר בה זמן רב.
ואם אפשר, מילה על המנהלים.
מנהל טוב הוא נכס, הוא המנוע שמזהה את הפוטנציאל בעובד, את החסמים והחולשות הנדרשות בשיפור והוא זה שמקדם אותו הלאה. המנהלים של דלק מוטורס הם שועלים ותיקים בענף.
הם חוו את העליות והירידות בענף ובמשק, עברו מספר גלים משמעותיים לאורך השנים, כך שהם מכירים את המגמות, השחקנים, האיומים וההזדמנויות.
מנהלים כאלה מהווים רכיב משמעותי בעיצוב הקריירה של עובד, כגורם שמחבר בין העובד לתעשייה ומזניק אותו קדימה וגם משרה ביטחון
אנחנו חברה ותיקה ואיתנה כלכלית , פועלים למעלה מ 30 שנה.
אנחנו אוהבים את מה שאנו עושים וחשוב לנו להעביר את האהבה והביטחון במקום העבודה לעובדים.
אז כשאני נכנס לנעליו של עובד שמחפש את עתידו, חשוב להבין שיש כאן ארגון שמעסיק מאות עובדים, פותח שער למגוון עצום של תפקידים טכניים, שירותיים או מכירתיים וגם תפעוליים ואחרים, שמכיר בחשיבות העובד ועוטף אותו. דלק מוטורס היא מקום מצוין להתחיל בו את הקריירה ולהישאר.”
לצפייה במשרות פנויות בדלק מוטורס >> לחצו כאן