למה הכי טוב לעבוד ברשתות מרכזי השירות המורשים של יבואני הרכב?
עם יותר מ-5000 מוסכים ומרכזי שירות הפזורים ברחבי הארץ,
עולה לפעמים השאלה –
איפה הכי כדאי לעבוד: במרכז שירות המורשה של היבואן או בכל מרכז שירות אחר?
גייסנו את שלמה גבע, סמנכ”ל השירות והחלפים בדלק מוטורס, כדי להבין אחת ולתמיד, מה ההבדל בין מרכזי שירות המורשים ע”י יבואן למרכזי שירות ומוסכים פרטיים, ולמה לדעתו, כדאי לבחור לעבוד במרכזי שירות מורשי יבואן.
שלמה, מה האפשרויות שעומדות בפני מועמדים לתפקידים בענף הרכב?
“במדינת ישראל פרושים אלפי מרכזי שירות לרכב, במגוון תחומי עיסוק ומומחיות.
מתוכם יש כמה מאות המורשים ע”י יבואני הרכב.
יבואן הרכב הוא ארגון אשר התקשר עם יצרנית הרכב בחו”ל ומורשה על ידה לייבא את רכבי המותג ולשרתם במדינת ישראל. נוסף על כך, יבואן הרכב פועל תחת כל הדרישות, החוקים והתקנות של מדינת ישראל, ויש רבים כאלה.
כפועל יוצא, מרכזי שירות רכב של היבואן, נמצאים באופן מתמיד בחזית הטכנולוגיה, חזית העשייה וברמות המקצועיות המובילות.
אפשר לראות זאת ברמת התשתיות, תהליכי הטיפול, הביצועים והתוצאות.
קחי למשל את מרכז השירות הארצי של במוו בישראל הממוקם בפ”ת או המוסך המרכזי של דלק מוטורס בניר צבי.
שניהם מהמרכזים הגדולים והמובילים במדינה מכל הבחינות, נבנו לפי הסטנדרטים של יצרניות הרכב, מתפקדים ברמה מקצועית גבוהה ביותר ומספקים חוויה של ממש עבור העובדים והלקוחות כאחד.”
מהם לדעתך היתרונות הבולטים לעבודה במרכזי שירות המורשים ע”י היבואן?
מרכז שירות יבואן הוא מקום עבודה מקצועי ומעודכן המציע אתגרים טכנולוגיים
“מרכזי השירות של יבואני הרכב, חייבים לעמוד ולפעול בסטנדרטים המקצועיים הכי גבוהים שיש בארץ.
זה מוכתב, מהעובדה שאנחנו נדרשים לספק שירות לרכבים החדשים שהם ה-מתקדמים טכנולוגית. אנחנו לומדים אותם, את המערכות המורכבות שלהם ועוברים הדרכות אצל יצרניות הרכב.
את החומרים הללו אנחנו מעבירים הלאה, לרשת שלנו באמצעות הדרכות שוטפות, פרונטליות ודיגיטליות.
ההדרכות הן בסיס קיומנו המקצועי. העובדים במרכזי השירות מודרכים ומתעדכנים באופן שוטף ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, בכל מה שנוגע לדגמים חדשים, טכנולוגיות חדשות, שינויים והתפתחויות. וזה קורה כל הזמן.
לדוגמא, אצלנו בדלק מוטורס, מעבר להדרכות שמתקיימות בכל דגם חדש או טכנולוגיה חדשה שמושקים, אנו מקיימים תכנית הכשרה רב שנתית שנקראת ‘תכנית המאסטר’.
התכנית כוללת 51 ימי הדרכה לכלל העובדים הטכנולגיים במרכזי השירות – מכונאים, מאבחנים, חשמלאים.
התוכנית כוללת 3 שלבים: טכנאי, אומן ורב אומן. בכל שלב שורת קורסים פרונטליים והתנסות מעשית באקדמיה שלנו שממוקמת בניר צבי, וכמובן מעבר של מבחנים בכל קורס ובכל שלב.
התכנית כוללת במצטבר עשרות קורסים ומבחנים, ובסיום כל שלב, מקבל המודרך תעודה שמוכרת על ידי יצרניות הרכב, והיא חתומה על ידם ודלק מוטורס.
זו תכנית חזקה ביותר, מוקפדת ומושקעת. היא שיקוף של אחד הערכים היותר משמעותיים שלנו בארגון: הדרכה והכשרה שוטפת של ההון אנושי והפיכתו למקצועי, מיומן ומעודכן בכל הטכנולוגיות המתקדמות.
בנוסף אנו מקיימים תכניות הכשרה עבור כל בעלי המקצוע במרכזי השירות- אנשי תביעות, מחסנאים, שירות לקוחות ועוד.”
מרכז שירות יבואן הוא מקום עבודה שבונים בו קריירה ומציע מסלול התפתחות מקצועית
“במרבית מרכזי השירות של היבואן ובוודאי אצלנו בדלק מוטורס, ניתן למצוא לא מעט מנהלים ברמות השונות של הארגון שצמחו מאולם העבודה.
זה מסלול טבעי, נכון ומתכון להצלחה.
עובדים שמגיעים למרכזי שירות יבואן, נכנסים לעולמות רחבים, עמוקים ומרתקים המציעים שלל תפקידים והתמחויות, עם אפשרויות קידום והתפתחות מקצועית וניהולית. כל אחד בכיוונים שמתאימים לו.
ההתפתחות האישית יכולה להתרחש גם בהביט המקצועי וגם בהיבט הניהולי, גם בתוך ובין מרכזי השירות וגם מעבר אלינו לעבודה במטה יבואן הרכב.
קיימות דוגמאות רבות למנהלים שהתחילו את דרכם ברצפת אולם העבודה והתקדמו לתפקידים מקצועיים או ניהוליים במרכז השירות או באגף השירות בחברה.
כל מי שמגיע עם כישרון, מוטיבציה ורצון ללמוד ולהשקיע, מובטחות לו אפשרויות התפתחות מרתקות ומתגמלות.
מרכז שירות יבואן הוא מקום עבודה יציב, תומך ונוח
“נוסף על האמור לעיל, חשוב לנו להציע לעובדים בטחון תעסוקתי ויציבות.
עובד מבקש להרגיש שייך לארגון, רוצה לדעת שהמנהלים רואים אותו ומעריכים את מאמציו.
מרכז שירות יבואן הוא מקום עבודה יציב, ותיק, ההולך יד ביד עם היבואן ועובד תחת המעטפת והבקרה שלו
מרכז השירות נדרש לעמוד בסטנדרטים גבוהים לא רק מקצועיים ושירותיים אלא גם בהיבט איכות הניהול בדגש על ניהול עובדים על כל המשתמע מכך.
תפיסה זו מייצרת צוות עובדים שבע רצון, הבטוח במקום העבודה, מחובר להנהלה ונאמן למותג.”
מרכז שירות יבואן הוא מקום עבודה נקי ומסודר
“מרכזי השירות של היבואן, ולא רק אלו שבבעלות היבואן, עוברים מעת לעת שידרוגים והתאמה לאמות מידה של יצרן הרכב והיבואן.
אמות המידה מתעדכנות מעת לעת ודורשות ממרכזי השירות לשדרג את המתקנים, בין אם בהיבט סביבת הלקוח, רווחת עובדים או סביבת העבודה.
אצלנו למשל, אפשר מיד לזהות סביבת עבודה נעימה, נוחה ונקיה מאד. מאוד חשוב לנו גם במרכזי השירות שאינם בבעלותנו לטפח את ההון האנושי ולחזק את שביעות רצונו ממקום העבודה.
אנחנו מקפידים מאד על האלמנטים הללו- שירותים ומקלחות מטופחים, חדר אוכל ומנוחה, , אפילו רצפת העבודה שמנוקה באופן קבוע ע”י עובדי ניקיון ייעודיים. זו בהחלט לא סביבת עבודה שחורה, ומלוכלכת כמו שנהוג היה לחשוב.
בדלק מוטורס למשל, קיימים צוותים שמבקרים כל מרכז שירות 2-3 פעמים בחודש. צוותים אלו מבצעים ביקורות, תומכים מקצועית ככל שנדרש, מדריכים, משפרים ומקפידים על סדר וניקיון, לא רק מול הלקוח אלא גם בסביבת בעבודה ורווחת העובדים. מבחינתנו, שמירה על סביבה ראויה, היא א’-ב’ של רווחת עובד.
ההון האנושי הוא מפתח ההצלחה שלנו. חשוב לנו שיהיה מרוצה בכל ההיבטים, יאותגר טכנולוגית, ירגיש יציבות ובטחון, יתוגמל כראוי ויהיה גאה בעיסוק שלו ובמקום העבודה.”
השתכנעתם? הבנתם טוב יותר את האפשרויות שעומדות בפניכם?
מעוניינים לעבוד אצל אחד מיבואני הרכב? מצאו לכם משרה מתאימה!