משוגעים על סדר? אוהבים היגיון? בואו לחשוב על קריירה כמחסנאי בענף הרכב

אם אתם אוהבים שכל דבר מונח במקום,
ורוצים להשפיע על תפקוד מרכז השירות (וגם על ההתפתחות המקצועית שלכם),
הכירו לעומק את העולם המופלא של המחסנאי בענף הרכב.

21/06/2021
מאת: אפרת שפירא, Autojob

איך נראה הארון שלכם?
חולצות במסדר? מחולקות לצבעים? קולבים עומדים דום מתוח?
והמחסן?
כל הכלים מקוטלגים לפי הא’-ב’?
ניירת מאורגנת לפי שנים?

וולקאם, חברים, לעולם שנחלק ל-2: אתם (ועוד מסודרים כמוכם), והלא-מאד-בעניין.
השאלה היא, האם אתם מוכנים לעשות מזה קריירה.

מרכז השירות צועד על חלפיו

לא נגזים אם נגיד, שלא משנה מה איכות טכנאי הרכב במרכזי השירות, או כמה מחירי הטיפול משתלמים – אם אין ניהול חלפים, אין מרכז שירות.
נקודה.

כל פעולה, כל מערכת, כל רכב שמגיע לטיפול, לא משנה אם מורכב או פשוט, נשען על מערך שלם של אביזרים, עזרים וחלפים.

אם גם בידיים המיומנות ביותר, אין את הכלים המתאימים, או אם למערכת הפשוטה ביותר חסר בדיוק את סוג הבורג הנכון, מרכז השירות יכול לנעול את שעריו ולחפש משמעות אחרת.

לתובנה הפשוטה הזו הגיעו במרכזי השירות כבר מזמן, מה שאומר שמקצוע המחסנאי הוא מהמוערכים, הקריטיים והנדרשים ביותר שיש.

למה מחסנאי בענף הרכב, הוא לא מחסנאי ‘רגיל’?

המחסנאי הוא הדמות האחראית על כל מערך ניהול הציוד, החלפים, האביזרים והמלאי במרכז השירות.

עד כאן, הדרישות גנריות ומתאימות גם לתעשיות אחרות, וגם למשרות שהוצעו לפני 30 שנה, בענף הרכב.

אבל מה, העולם השתנה.
ואיתו גם סביבת המחסן שהופכת לממוחשבת וטכנולוגית, ולכן דורשת מזה שמנהל אותה, להתאים עצמו לעולם החדש.

המחסן של היום מכיל מחשבים המחוברים למסופי נתונים, תוכנות ניהול מלאי והזמנה וחיבור ישיר למחסנים ראשיים.

על המחסנאי להכיר מקרוב את המערכות, ללהטט בין תוכנות ולסיים כל יום בידיעה, שמלאי החלפים של המרכז מנוהל לעילא ולעילא.

מה זה אומר להיות מחסנאי בענף הרכב?

להיות מחסנאי בענף הרכב, זה אומר להגיע בכל יום ולדעת שאתם – מנהלים את עצמכם. אל מול המערכות הממוחשבות, היצרנים, החברים למרכז השירות וכמובן – הלקוחות.

בין היתר, המחסנאים אחראים על תיאום ההתנהלות מול קבלני משנה או היצרן, טיפול מסור בכל שרשרת האספקה, מניהול המלאי, איתור חוסרים וחיזוי דרישה, ניהול הזמנות וקבלת ההזמנות, פריקת הציוד, תיעוד וקטלוג, שינוע הציוד למשטחי העבודה, ולפעמים – טיפול בתקלות.

ומה לגבי העתיד?

כמו בכל המשרות בענף הרכב, גם למחסנאי יש אופק קידום מעניין ביותר.

מחסנאים מנוסים, יכולים להתקדם לתפקידי מטה מעניינים, כמו מנסל מחסן ראשי, או מעתד מלאי שמנהל את כל ההתקשרות מול היצרן בכבודו ובעצמו, ונחשב לתפקיד הנהלה משמעותי וקריטי בארגון.

האם תפקיד המחסנאי מתאים גם לנשים?

כן, כן ושוב – כן.

אם קראתם עד כאן, אפשר לראות בקלות שהצלחתו של המחסנאי, די מלאה.
טווח האחריות שלהם, די כבד.

לא מדובר בתפקיד פשוט, אלא כזה שמצריך ראש גדול, אהבה לתחום ורצון לקדם את מרכז השירות, כך שיעמוד ביעדים העסקיים.

בקיצור – הכי מתאים לקהל הנשי.

נשים ימצאו עצמן בקלות בתפקיד המחסנאי, וייהנו מסביבת עבודה תומכת, מעניינת, משמעותית ומתגמלת ויש עוד פלוס, אם אתן חושבות רחוק – המשרה מתאימה מאד לאימהות, הודות לשעות עבודה נוחות.

מה צריך כדי להפוך למחסנאי?

כפי שניחשתם, כל אחד יכול להשתלב בתפקיד מחסנאי, אבל לא בלי לעבור הסמכות מקצועיות.
למשל, קורס ניהול מחסן וניהול מלאי, כהסמכה של משרד העבודה.
בנוסף,
על מחסנאי בענף הרכב להכיר טוב מערכות לניהול מלאי, ואם רכשו המועמדים ניסיון כמחסנאי חלקי חילוף במרכזי שירות – זה יהיה יתרון משמעותי.

כמו כל אחד מהתפקידים האחרים במרכז השירות, גם מחסנאי נדרש ליכולת עבודה בצוות ולפעמים, תחת לחץ.
האנגלית צריכה להיות ברמה גבוהה (במרכזי שירות יצרן, כל ההתנהלות היא מול היצרן בחו”ל), כמו גם ההבנה הטכנית, וכמובן, כשאנו נאמנים לאופן בו פתחנו את הכתבה, למחסנאי דרושה תשוקה אמיתית לדיוק, סדר וירידה לפרטים.

נקנח ונגיד, שמחסנאים של הדור החדש – חדורי מוטיבציה שמבינים טכנולוגיה – הם מצרך די נדיר.
ולכן, בהתאם לחוק הטבעי של היצע-נמוך-ביקוש-גבוה, מחסנאים יכולים למצוא משרות אטרקטיביות מאד, קרוב לבית.

חושבים על מקצוע מחסנאי בענף הרכב, אבל לא יודעים היכן לומדים? הכנו עבורכם מדריך שלם ללימודי מקצועות הרכב.

רוצים למצוא את המשרה שלכם כאן? בבקשה!

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.