חולמים לעבוד בענף הרכב? הכירו את מקצועות הכניסה

מקצועות קמים ונופלים, טרנדים מופיעים ונעלמים אבל תמיד אנשים יצטרכו רכבים. הכירו את מקצועות הכניסה היציבים והמובילים לענף הרכב

28/07/2024
מאת: אפרת שפירא, Autojob

ענף הרכב לא מפסיק להפתיע. כמעט בכל שבוע מתגלים בו חידושים והמצאות, על חלקם אנחנו קוראים בחדשות, וחלקם קורים בשו-שו – די מתחת למכסה המנוע.
וזה לא מסתכם רק בחדשנות.
לענף הרכב תפקיד קריטי בכלכלה העולמית, ובבשורות הרות גורל בכל מה שנוגע לבטיחות. והכי? הענף משמש כמנוע משמעותי ביותר מבחינה תעסוקתית.
מטיפול בכלי רכב חשמליים ועד להטמעת טכנולוגיות מתקדמות ברכבים אוטונומיים – עתיד מרגש מאד מחכה לאלה שיבחרו לעסוק במקצועות הרכב, ואפשר להגיד שהוא כבר כאן.
תעשיית הרכב מציעה מגוון רחב של הזדמנויות קריירה, עם מקצועות כניסה משתלמים ומסלול בטוח, לאלה שרוצים להתקדם לתפקידים בכירים בטיפול וניהול.
לפני שנסקור את מקצועות הפתיחה האטרקטיביים ביותר בענף הרכב, אולי כדאי שנבין קודם, למה כדאי לבחור בו.

 

כי ענף הרכב זו ה-הגדרה של חדשנות

ענף הרכב מוביל בחזית החדשנות הטכנולוגית. עם כניסתם של רכבים חשמליים, טכנולוגיות נהיגה אוטונומית ומכוניות מחוברות, למקצוענים בענף הרכב יש הזדמנות מדהימה לעבוד על פרויקטים פורצי דרך שמעצבים את עתיד התחבורה, וקובעים חדשנות מהי.
קחו את יצרניות הרכב החשמלי, למשל. אלו אינם רק רכבים, זו ממש פסגת הטכנולוגיה החדשנית. מה זה אומר? שאתם מצטרפים לעולם מרגש מאד, ולוקחים בו חלק פעיל.

 

כי הרבה יותר מהיר להתקדם בענף הרכב מכל ענף אחר

ענף הרכב הוא אחד הענפים בהם נרשם קצב ההתקדמות המהיר ביותר בקריירה, בטח יחסית לענפים אחרים בתעשייה.
למה? כי הכל כאן זז מהר, הכל דינמי ומשתנה וסוחף, וזה לוקח קדימה והלאה גם את אנשי המקצוע.
תפקידי הכניסה לענף הרכב הם אולי מכונאי רכב, מאבחנים, חשמלאי רכב או מנהלים טכניים, אבל מכאן אפשר רק לצמוח לתפקידי בכירים יותר כמו מאבחנים מומחים ומנהלי עבודה.
כשלוקחים בחשבון שחברות רבות מציעות מסלולי קריירה מובנים, הכשרה מתמשכת ותוכניות פיתוח שעוזרות לצמוח – מכאן, רק השמיים הם הגבול.


כי קל לעבור מתפקיד לתפקיד – גם אם הוא שונה לגמרי

מהנדסה ועיצוב ועד למכירות ושיווק – כמעט כל אחד וכל אחת, ימצאו כאן תפקיד מעניין. יש לכם רקע טכני? מוזמנים להשתלב כמכונאי רכב, טכנאי רכב, מאבחנים מומחים, מנהלים טכניים, טכנאי חילוץ או טכנאי שירות ואביזרים.
אוהבים לתת שירות? מחכים לכם כאן מסלולי קריירה מרתקים כיועצי שירות, מתאמי שירות או מנהלי מרכז שירות.
מעדיפים לעבוד בתפקידים משמעותיים מאחורי הקלעים? הדלת פתוחה לתפקידים עליהם מרכז השירות נשען, כמו מנהלי חלפים, אחראים לוגיסטיים או מחסנאים.
ומעבר להכל…
בעולם שבו אנחנו חיים, שינויים זה הקבוע החדש.
מקצועות קמים ונופלים, טרנדים מופיעים ונעלמים אבל תמיד אנשים יצטרכו רכבים. מה שאומר, שאתם מקבלים כאן הבטחה פוטנציאלית לקריירה יציבה לטווח ארוך.

אז מה הם מקצועות הרכב הטובים ביותר כדי להכניס את הרגל לענף?

מכונאי רכב

מכונאי רכב הם לב ליבו של מרכז השירות.
בשנים האחרונות, תפקידם של מכונאי הרכב התפתח בצורה משמעותית, והפך לשחקן מפתח בחוד החנית של טכנולוגיית הרכב, בעיקר במכניקה, מערכות החשמל, מערכות ממוחשבות, מיזוג אוויר ואלקטרוניקה. מכונאי רכב מנוסים שעברו הכשרת אוטוטרוניקה מתקדמת, מוגדרים כבר כ’טכנאי רכב’, והם לא רק אחראים על תחזוקה ותיקון מערכות מכניות מורכבות, אלא גם מנהלים את המערכות הממוחשבות המשוכללות ביותר בכלי הרכב המודרניים.
מכונאי וטכנאי רכב מחזירים את  כלי הרכב לבעליהם במצב אופטימלי, כשהוא בטוח ומוכן לנהיגה, ואם זה אינו נחשב תפקיד חשוב, אנחנו לא יודעים תפקיד חשוב מהו.
מכונאי רכב עוברים הכשרת אוטוטק בסיסית ומתקדמת, כדי להפוך למאבחנים  צריך לעבור הכשרה טרום אקדמית (טכנאים והנדסאי רכב), לצד הכשרות פנימיות לכל יצרן ויבואן, ולהגיע עם הבנה טכנית מעולה, אוריינטציה למערכות מחשב, אנגלית טכנית מעולה ויכולת לעבוד עצמאית עם מערכות ממוחשבות.

תפקידים במחלקת דיאגנוסטיקה – מאבחנים ומנהלים טכניים

תפקידי הדיאגנוסטיקה נחשבים לתפקידי פסגה במרכז השירות. מדובר כאן בשילוב נדיר בין ניסיון, ידע טכני, אינטואיציה בריאה ומיומנויות אבחון באמת מתקדמות. מאבחן מומחה מבצע אבחון לתקלות מורכבות, על ידי מומחיות וכלי בדיקה משוכללים, חוקר נושאים ביסודיות ומוצא פתרונות מדויקים לבעיות מורכבות. את התובנות המתגלות מעל מכסה המנוע, מביאים המאבחנים לחדרי הישיבות שם דנים בכובד ראש בבעיה, ומציפים אותה מעלה עד לרמת היצרן, אם צריך.

אפשר להגיד בבטחה, שמרכז שירות ללא מאבחן טכני, לא יצליח לעמוד במשימה. כדי להפוך למאבחן מומחה צריך להגיע עם הבנה טכנית עמוקה מאד במערכות רכב ומערכות חשמל, לרצות ללמוד עוד ועוד, לעבוד בצוות אבל להניע תהליכים גם בעבודה עצמאית ואין מנוס מזה – גם לעבוד ביעילות תחת לחץ.

לצד המאבחן הטכני, עובד המנהל הטכני, גיבור העל של מרכז השירות. כאן כבר מעורבות בעיות מורכבות מאד מאד, כאלה שלא הצליחו לפתור. מנהל טכני לא רק שפותר אותן, אלא גם מנחה את צוות המאבחנים והטכנאים כדי ליצור מענה להמשך. מנהל טכני מפקח על כל פעולות התיקון במרכז השירות, מנהל את צוות העובדים ומתעדף עבורם משימות, מטפל בבעיות המורכבות ביותר ברמה המכנית והאלקטרוניקה ומספק הכשרה וחונכות לטכנאים חדשים. כדי להפוך למנהל טכני צריך להתמחות בהכשרות ספציפיות של היצרן, להוכיח ניסיון במערכות חשמל ולהגיע עם סל של כישורים מאנגלית ברמה גבוהה ועד מוסר עבודה חזק.

נשמע לכם מתאים?

אם הגעתם עד לכאן, כבר הבנתם שתעשיית הרכב מציעה מסלולי קריירה לכאלה שרוצים ללכת אחרי הלב שלהם – הרכב. אם אתם מתלהבים מטכנולוגיה, חדשנות וקריירה, ענף הרכב מחכה לכם.

רוצים לדעת יותר על אפשרויות הלימודים וההכשרה? למידע נוסף לחצו כאן
רוצים לחקור יותר את מגוון מקצועות הרכב? למדריך המלא לחצו כאן

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.