אבי שירי - לקסוס

כשאני נכנס היום לרכב של לקסוס, אני כולי מחושמל

אבי שירי, המנהל הטכני של חברת LEXUS יסביר לכם למה אתם חייבים להיכנס לענף.

27/11/2022
מאת: אפרת שפירא, Autojob

אם תשאלו את אבי איך הוא מגדיר את מקום העבודה שלו, הוא יגיד: “מדע בדיוני”. ככה זה, כשאתה נכנס לרכבים בשווי מאות אלפי שקלים, עם טכנולוגיה מטורפת ועוצמה כפי שרק היפנים יודעים לספק.

אבי, אנחנו מקנאים. יכול לספר איך מגיעים לפוזיציה הזו?

“הרומן שלי עם ענף הרכב התחיל ב-2007. הגעתי ממקום לכאורה לא קשור. עבדתי במוטורולה בסביבת התקנה של אביזרים. משם התגלגלתי לתפקיד מפקח מוסכים בחברת ליסינג, בתפקיד נוח מאד, אבל עם תקרת זכוכית. באיזשהו שלב נחתה ההבנה, שאם אני רוצה להתקדם, אני חייב ללכת ללמוד.

עשיתי קאט. ממש ביום אחד עזבתי הכל. ירדתי בסולם, עבדתי במקום ששילם לי הרבה פחות, התנאים הטובים להם התרגלתי נעלמו, אבל למדתי”.

ספר לנו על לימודי הנדסאי רכב

בחוג להנדסאי רכב במכללת עתיד תל אביב, הבנתי איך נחישות ורצון הם המפתח להצלחה. השקעתי הכל בלימודים. היה קשה, אני לא מסתיר. אבל מבחן אחרי מבחן, חודש אחרי חודש, ראיתי איך אני הופך לאיש מקצוע מיומן יותר, מנוסה יותר. התפתח בי רעב לדעת עוד, בעצם – לדעת הכל על הכל. רציתי להיות הכי טוב במה שאני עושה. נלחמתי בשיניים, עם הקמה של משפחה תוך כדי תנועה והשלמה של בגרויות.

אבל לא ראיתי בעיניים, וכל הזמן חתרתי לעבר מטרה אחת – התעודה. למזלי, החבר’ה במכללה ראו את זה, וליוו אותי צעד אחר צעד עד ליום שבו קיבלתי את האסמכתא – אני איש מקצוע מוסמך. תוך כדי הלימודים השתלבתי בחברת צ’מפיון מוטורס, והתאהבתי “על המקום” במשטח העבודה”.

ההתקדמות שלך שם היתה מטאורית

“נכון. נכנסתי בתפקיד של בוחן, ומשם התקדמתי לתפקיד חשמלאי, מאבחן, מאבחן בכיר וממלא מקום מנהל המחלקה. זה היה מטורף, ומהיר. בזמן העבודה, עברתי את כל סוגי ההכשרות וההסמכות שיש – מיזוג אויר, חשמל וניהול מוסך. משם, עברתי ללקסוס, שם התחלתי כראש צוות הדיאגנוסטיקה והתקדמתי לתפקיד מנהל המחלקה הטכנית. מאז, אני שם.

מאוד שבע רצון מהמקום, מסביבת העבודה, האנשים שסביבי, האתגר הטכנולוגי, התנאים. זה בעצם המקום עליו חלמתי בתחילת הדרך”.

אמרת לקסוס אמרת מותג יוקרה. מה הקשר לאתגר טכנולוגי?

“לקסוס הוא אכן מותג יוקרה, מותג הנמצא בחזית הטכנולוגית בענף הרכב. ” כבר היום יותר מ- 90% מהדגמים של לקסוס הם היברידיים. אנחנו חיים תחת המטריה הרחבה של טויוטה, שהתחייבה לחשמל את כל הרכבים שברשותה עד שנת 2030. כך שהטכנולוגיה של טויוטה ולקסוס, היא חוד החנית בתעשייה”.

במילים אחרות, אתם אכן חיים בעולם עתידני.

“קשה שלא לשים לב, אבל אני אגיד בכל זאת את המובן מאליו: ענף הרכב, הוא הענף המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית בעולם. יותר מהייטק, יותר מביוטק, יותר מהכל.”

תן דוגמה.

“זה קל. אם תיקחי את הטלפון הנייד שלך, מכשיר מתקדם לכל הדעות, הרי שהוא לא התפתח מי יודע מה מאז המצאת הסמארטפון הראשון. נכון, אפל הביאו את בשורת הטאץ’ עם iPhone 1, הפיתוח השתולל אבל שם זה נעצר. הטלפון המתקדמים של היום עדיין לא מייצרים חידוש. לא משנה כמה המצלמות משתכללות בכל שנה. כאן, בענף הרכב, המצב שונה.

קפיצות המדרגה בענף הרכב בשנים האחרונות הן מאוד גדולות, וניתן להשוותן להמצאת של הסמארטפון הראשון, רק שזה במופעים מאד מאד צפופים. המהפכה ההיברידית – קפיצת מדרגה מדהימה. מדובר ברכב אמין, עם 10 שנות אחריות.במונחים של רכב, זה LIFETIME. התוצאה – אנשים בוחרים בהיברידי. לאחר מכן, החשמל – קפיצת מדרגה פנומנלית. טווחי הנסיעה עולים, הסוללות משתכללות, כל התעשייה משתנה.

ואז – רכבים אוטונומיים. כאן כל מילה מיותרת. זה באמת מדע בדיוני, חי וקיים. ממש בקרוב נגיע לטכנולוגיות הנעה סוריאליסטיות – הנעה במימן. בקיצור, אני יכול להגיד על עצמי, שכשאני נכנס לרכבים חשמליים שלנו, אני מחושמל כולי. לא רק ממה שאני מרגיש, אלא ממה שאני יכול לדמיין על העתיד”.

מה זה אומר לגבי האנשים שמטפלים במכונות המשוכללות האלה?

“טוב, גם זה לא חדש. מכונאי הרכב בנויים מפרופיל אחר לחלוטין, מזה שאנשים חושבים. ראשית, אנחנו קוראים להם טכנאים ולא מכונאים. כל מי שחושב שעבודה בתעשיית הרכב היא גריז וברגים, חי בתפיסות ישנות.
הצורך של התעשייה באנשים מוכשרים, רציניים, חכמים ומשקיענים, רק הולך ועולה.

לעבוד בענף הרכב זה לעבוד על מחשב. אבל לא מדובר בסתם מחשב, אלא במערכת משוכללת ועוצמתית. מערכת ענקית ששולטת ברכבים מקרוב וגם מרחוק. זה חשמל, תוכנה, אלקטרוניקה, להבין הקשרים וחיבורים, לדעת כיצד כל פרט ושינוי משפיע על המערכת הגדולה. יש צורך בשליטה באנגלית ברמה הכי גבוהה שיש. באופן כללי הדרישות גבוהות. זו אחריות גדולה. האנשים חייבים ידע במחשבים, הבנה אבסולוטית באלקטרוניקה. בעצם, אנחנו צריכים כאן אנשים שיכולים בקלות ללכת להייטק, אלקטרוניקה, ביוטק ומה לא, ולהציע להם קריירה לא פחות מעניינת. בעצם, הרבה יותר 😊”.

ממה שאני מבינה, אתה די ממליץ להיכנס לתחום

“מי שאוהב רכבים, לא צריך את ההמלצה שלי. הוא כבר שם. הלב שלו במנוע. הנשמה שלו על משטח העבודה. הדבר רלוונטי אגב לנשים ולגברים כאחד. אז אנשים צעירים שאוהבים את התעשייה ומתלבטים אם התדמית מתאימה להם, חייבים להבין שהדרישה לאנשים ברמה גבוהה, היא מאד מאד גבוהה. כל יבואניות הרכב מבינות את זה. וכשהביקוש לאנשים גבוה, גם התנאים בהתאם”.

למה כדאי לעבוד בלקסוס?

“קודם כל, לקסוס היא הבית ספר הכי טוב לתעשיית הרכב. כמות האתגרים הטכנולוגיים שרצים פה מתחת לידיים כל יום, מדהימה גם אותי. מעבר לזה, לקסוס מאד מעריכה את האנשים שלה. אנחנו מגדלים פה מומחים ומשקיעים בהם את כל מה שניתן. הטכנאים שלנו הולכים לכל השתלמות רלוונטית, הם עוברים הסמכות של היצרן, קורסים של משרד התחבורה על חשבוננו, שבסופם מקבלים תעודה ששווה הרבה מאד בחוץ. מעבר לזה, להיכנס ללקסוס, זה להיכנס ל-DNA של התרבות היפנית.

יש עניין גדול מאד בתרבות היפנית, לנושא האירוח ביפנית קוראים לזה אומוטנשי. כל לקוח שמגיע אלינו מקבל יחס של אורח בביתנו. ישנה הקפדה על כל פרט, גדול כקטן. אנחנו מייחסים משמעות רבה לדרך ולא רק ליעד, ולכן בין היתר ההכשרה שלנו היא מהטובות בענף. אנשים טובים מגיעים אלינו, עוברים הכשרה של 4 שלבים, שנה אחר שנה. זו השקעה מסיבית מאד בכוח האדם. כל העובדים עוברים הכשרה על עבודה במתח גבוה. כולם בסופו של תהליך, יכולים לעבוד על רכבים חשמליים והיכולת הזו שווה הון בתעשייה.

בקיצור, אם אתם אוהבים רכבים, אני ממליץ לכם בחום להתחיל להתעניין בלימודים, בהכשרה ובמציאת עבודה בתחום. תעזבו אתכם מהתדמית, כנסו למרכז שירות ותבינו איך המשבצת הזאת, היא בדיוק המקום שלכם”.עובד שלי נכנס כחייל משוחרר ללא ניסיון. תוך חצי שנה הכריח את עצמו והפך להיות חשמלאי, ואחר כך החליף אותי בתפקיד, ניהל מחלקת דיאגנוסטיקה.

כל קבוצת יוניון מאד מעודדת לקדם אנשים מבפנים. יש המון החלפות תפקידים – דרגים נמוכים וגבוהים. יוניון מבינה שכוח אדם איכותי – שווה להזיז מקום ולא שיצא מהקבוצה. משקיעים בקידום של עובדים.

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.