משתלם לעבוד בענף הרכב: ההטבות בשכר שכדאי לכם להכיר

ענף הרכב של היום, שונה מהותית מזה של פעם. הוא דורש אנשים מוכשרים ויודע לתגמל אותם. בעיקר לשמור עליהם קרוב לצלחת הגלגל, ולהזניק אותם קדימה.

12/06/2024
מאת: אפרת שפירא, Autojob

תנו לנו לגלות לכם סוד: יש תחרות.

לא, אנחנו לא מדברים על התחרות המלחיצה בין מועמד לעבודה אחד לאחר, אלא בדיוק על הצד השני של המטבע – תחרות על הלב שלכם.

אם עשיתם בשכל, הלכתם אחרי הלב ואתם בדרך להיכנס לענף הרכב, יש מצב שזו אחת התקופות הטובות ביותר לעשות זאת.
ענף הרכב של היום, שונה מהותית מזה של פעם. הוא דורש אנשים מוכשרים יותר ויודע לתגמל אותם. הוא במרדף אחרי טאלנטים שאוהבים את מה שהם עושים, ורוצה להחזיר להם אהבה. בעיקר לשמור עליהם קרוב לצלחת הגלגל, לטפח ולהזניק אותם קדימה.

את האהבה הזו, אתם רואים לא רק ברמה היומית על משטח העבודה, אלא בעיקר במה שקורה בתלוש השכר.

אנחנו מדברים על חבילת הטבות שלא מביישת אפילו ברמת ההייטק, וכל המרכיבים האלה אמנם לא נראים בגלוי בשורת ההכנסה הסופית, אבל הם על מלא. אז הלכנו לחקור את המרכיבים הסודיים של המשכורת בענף הרכב, ואנחנו ממליצים לכם לעקוב.

לפני שנתחיל רק נגיד, שרוב החברות מציעות חבילת הטבות יפה, אבל יש הבדלים בין ההטבות שמציעה חברה אחת לאחרת. חשוב לקבוע פגישה, ולקבל נתונים מעודכנים.

 

  1. נתחיל במובן מאליו – המשכורת שלכם

בואו נפריך פה איזה מיתוס.

מקצועני הרכב מרוויחים יפה. כבר סקרנו בכתבה על השכר בענף שהנדסאי הרכב יכולים להגיע למשכורת של כ-15 אלף ₪ ויותר בכל חודש, ואלו הן פחות או יותר, המשכורות גם בתפקידים נוספים.

אגב, השכר הזה רלוונטי גם לעובדים מתחילים אחרי הכשרה מקצועית, כשאפילו תפקידים ברמת הכניסה מגיעים עם חבילות שכר נדיבות.
למה זה טוב? זו דרך להבטיח שהעובדים ירגישו מוערכים כבר מההתחלה, לטפח מחויבות ולעודד מוטיבציה.

את הנתונים לקחנו מאתר עבודאטה, ואנחנו ממליצים לכם לבדוק גם בעצמכם.

  1. ביטוח בריאות

מסכימים – זה די בסיסי. ביטוח בריאות הוא בדרך כלל המאסט ברשימת ההטבות לעובדים בתעשיית הרכב. מדובר על כיסוי בריאותי מקיף, כולל תוכניות רפואיות, שיניים וראייה, כדי להבטיח שהעובדים ובני המשפחות יטופלו היטב. זה לא רק מבטיח טיפול טוב, אלא בעיקר שקט נפשי.

  1. ביגוד והנעלה

שוב, ברור. הרי יש כאן צורך בלבוש ספציפי, ולכן החברה מספקת ביגוד והנעלה מתאימים, אבל שגם זה שווה לא מעט כסף.
זה לא רק מבטיח עבודה ובטוחה וסביבה אחידה, אלא חוסך לכם את הצורך להתלבט שוב בזארה, מה לקנות הפעם.

  1. מקלחות

כן, מקלחות. לפעמים תעסקו על מקרה מורכב, ותרכנו די הרבה זמן מעל מכסה המנוע. כדי שתוכלו להמשיך את היום בנוחות, אתם מוזמנים לקפוץ למקלחת, להחליף אווירה ולהמשיך הלאה.

  1. ארוחות

אין דבר משמח יותר מאשר מחוג של שעון שמתקרב לשעה 12:00 בצהריים. זה הזמן לקפוץ לחדר האוכל או לאחת המסעדות אם זכיתם ויש לכם קופון מזון מסובסד, ולעצור לרגע.

חברות רכב רבות מציעות ארוחות צוהריים ללא עלות או בסבסוד רציני, ודואגות לארוחות עשירות, בריאות אבל בינינו – הכי כיף זה להיפגש סוף סוף עם הסמנכ”ל ליד עמדת הקינוח.

  1. ביטוח פנסיה או ביטוח מנהלים וקרן השתלמות

חברות רכב מספקות בדרך כלל תוכניות פנסיה טובות, או אפשרויות לרכישה של פוליסת ביטוח מנהלים, מה שמבטיח שתוכלו – נכון שזה נראה עוד מיליון שנה אבל בכל זאת – לפרוש בראש שקט.

  1. מסלול פיתוח קריירה

כבר ציינו שפיתוח קריירה נחשב לאחד היעדים המשמעותיים ביותר בענף הרכב. חברות הרכב מציעות מסלולי פיתוח אישי ומקצועי, עם הזדמנות לקידום. זה יכול לכלול תוכניות חונכות, הכשרת מנהיגות וסדנאות לפיתוח מיומנויות.

  1. קורסים ותוכניות העשרה

זה נכון שאתם כאן בגלל הרכב, אבל לא תמיד הכל זה רכב. חברות הרכב מציעות קורסים ותוכניות העשרה מגוונות, לפעמים בתחום בו אתם רוצים להתמחות ולפעמים בעולמות אחרים לחלוטין. העיקר? שהעובדים ירגישו שמעריכים אותם, שרואים אותם ורוצים שיתפתחו לכיוונים שונים.

 

  1. אירועי חברה

מנופש בבית מלון עם כל המשפחה ועד לימי הדרכה לכל המחלקה – חברות רכב מארגנות לעיתים קרובות אירועי רווחה, חופשות וכנסים שעוזרים לשמור על מורל גבוה, לחזק את הלכידות ולאזן בין בית לעבודה.

  1. מתנות

לימי הולדת, לידה, כיתות א’, בר/בת מצווה ואירועים משמעותיים נוספים – כמה טוב שהחיים מזמנים לנו שמחות וחגיגות, וחברות הרכב כאן כדי לפרגן.

  1. ימי חופשה באירועים מיוחדים

טוב, זו כבר ממש הטבה נדיבה. יש חברות שמציעות ימי חופשה לאירועים מיוחדים, כמו חתונה, אירועים משפחתיים ועוד. הכי כיף לחגוג רגעים מבלי לדאוג למכסת ימי החופש, נכון?

  1. מענק עבודה לחיילים משוחררים

אנחנו רוצים לראות את החיילים המשוחררים מסתדרים בחיים, ולדעתנו ענף הרכב זה ‘להסתדר’. יש חברות שנותנות מענק עבודה לחיילים משוחררים, כתמריץ וגם כהכרת תודה. העיקר, שיישארו בסביבה.

מחלקות משאבי האנוש בחברות הרכב עובדות לא מעט כדי לתפור חבילת

ערך / הטבות טובה לעובדים, ועכשיו כשאתם מכירים אותה – לא הגיע הזמן להתקדם ולחפש בענף הרכב את המקום שלכם להתפתח ?

אז מה עכשיו?

רוצים לדעת יותר על אפשרויות הלימודים וההכשרה? למידע נוסף לחצו כאן
רוצים לחקור יותר את מגוון מקצועות הרכב? למדריך המלא לחצו כאן

 

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.