כולם כבר יודעים שמודל החניכות עובד

השאלה – עד כמה טוב הוא עובד? (התשובה הפתיעה גם אותנו)

13/08/2023
מאת: אפרת שפירא, Autojob

אחד הדברים שהכי מפריעים לסטודנטים מוכשרים להתקדם בגדול בתחילת הדרך – הוא ניסיון.

היעדר ניסיון, הכוונה. זו הסיבה שמעסיקים מתלבטים אם להעסיק ג’וניורים, וג’וניורים צריכים ללכת דרך ארוכה של שנים, עד שמוכיחים את עצמם.

בדיוק בשביל זה יצרנו את ‘מודל ההתמחות’ – אחד ההישגים הכי גדולים שלנו, אם יורשה לנו לציין.

לאחר שנים של ריצה מהירה עם התכנית הזו, היה לנו חשוב לעשות עצירה ולבדוק את עצמנו – האם אנחנו באמת מצליחים, או שעפים על עצמנו ללא שום הצדקה.

(מנחשים מה התשובה, נכון?)

אז גייסנו את מנהלת המחקר שלנו ויצאנו למחקר רציני שבבסיסו השאלה – עד כמה תכנית החניכות שלנו מוצלחת.

אבל רגע – אפשר שניה להבין מהי תכנית החניכות?

תכנית החניכות או מודל החניכות, כולל 3 קודקודים בענף הרכב:

1. המכללות

2. המעסיקים

3. הסטודנטים

אם פעם לא היה מפגש הדוק בין הקודקודים הללו, הרי שתכנית החניכות שרטטה קו ישיר ועבה מקודקוד לקודקוד, ויצרה בדיוק את מה שהיה חסר – תיאום ושיתוף פעולה.

מה זה אומר, תכלס?

פעם, סטודנט שסיים לימודים באחת ממכללות הרכב, יצא עם תעודה – אבל ללא ניסיון.
ואז, יצא לחפש עבודה, אצל מעסיק שכל מה שהוא מחפש – זה ניסיון.

אז איך אפשר להתקדם אם אין ניסיון וזו הדרישה הבולטת? טוב ששאלתם!

עם השאלה הזו מתמודדת תכנית החניכות.

איך להתקדם ללא נסיון תעסוקתי?

1. איתור סטודנטים בכל המכללות, בדגש על מצטיינים (כשאלה מקבלים מענק הצטיינות!)

2. איתור מעסיקים שמחפשים סטודנטים עם רעל בעיניים ורצון לטרוף את משטח העבודה

3. איתור מכללות שיפגישו בין השניים, ויאפשרו פלטפורמה טובה ועדכנית ללמידה

ו- Success! יש לנו סוף סוף שיתוף פעולה טוב בין 3 גורמים, שפעם לא ממש ידעו לדבר ביחד.

ומה הכי יפה?

אותם סטודנטים מגיעים במסגרת הלימודים לעבודה מעשית אצל המעסיק. כלומר, צוברים ניסיון תוך כדי הלימודים.
הסטודנטים –  מביאים איתם ידע עדכני וים של פוטנציאל,
המעסיקים – מביאים את העולם האמיתי ומרחב עצום להתפתחות
והמכללות? –  גורמות לכל הדבר הזה לקרות.

אז -הצלחנו? זה עובד? עוד שאלה טובה. בואו תראו מה מצאנו.

מחקרים ותוצאות מפתיעות

ב-3 מחקרים שערכנו בשנים 2021-2023, תחקרנו סטודנטים שעובדים במרכזי שירות, הנדסאי רכב, רכזי מגמה במכללות, מנהלי שירות ומנהלי משאבי אנוש.

מה שאלנו?

1. עד כמה אתם מרוצים מהתכנית?

2. מה הרווחתם מהשתתפות בתכנית?

3. מה דעתכם על חוויית העבודה במרכזי השירות?

4. ומה דעתכם על חווית הלימוד במכללה?

מה מצאנו?

71% מהנשאלים הביעו שביעות רצון גבוהה מההשתתפות בתכנית, בעוד 76% חושבים שהתכנית הזו חשובה עבור כל סטודנט.

84% מהמשתתפים דיווחו שימליצו על התכנית לחברים.

עוד מצאנו, ש-80% מהמשתתפים בתכנית, הגיעו למרכזי השירות יותר מהזמן אליו התחייבו, כש-75% מהם ביצעו יותר מ-300 שעות התמחות!

והנה לפרט החשוב ביותר – 60% מהסטודנטים המשיכו לתעסוקה מלאה באותו מרכז שירות בו התמחו, לאחר סיום הלימודים.

שאלנו את הסטודנטים  – איפה אתם רואים את עצמכם בעתיד?

והנה נתון מדהים – 75% הנשאלים, מתכוונים לפתח קריירה בענף הרכב.

36% מהם אמרו שהם מעוניינים להמשיך במרכז השירות בו התמחו, ועוד 36% מהם הביעו רצון להתקדם ללימודי המשך הכשרה מקצועית נוספת. מדהים!

וגם שאלנו – במה בדיוק תרמה לכם התכנית?

והם ענו:

היכרנו מקרוב את אופי העבודה בענף הרכב (75% מהם)

הבנו טוב יותר את החומר העיוני, כי ראינו אותו מול העיניים על רצפת הטיפול (73%)

גיבשנו את הרצון שלנו ליצור קריירה בענף הרכב (71%)

שמחנו לגלות שהסטודנטים ראו שיש קשר בין הלימודים העיוניים לאלה שמתרחשים בפועל במרכז השירות, שהמשימות במרכז השירות הותאמו לתכנית הלימודים ושעבודת הגמר עסקה באותם נושאים.

שאלנו – איך התייחסו אליכם במרכז השירות?

71% מהם היו מרוצים ממעטפת התמיכה שקיבלו מטעם המעסיק, מההכוונה וההדרכה בו, כשמספרים גבוהים מעידים על שביעות רצון מתנאי העבודה הפיסיים, וממידת הגמישות במרכז השירות. הרבה מהם גם העידו על מנהל מרכז שירות קשוב, וחונך זמין ומועיל.

מסקנות?

הצלחנו ובגדול.

עד כדי כך שהסטודנטים ביקשו להקדים את התכנית לשנה א’, למתוח אותה לזמן ארוך יותר ולאפשר לסטודנטים לעסוק בנושאים מורכבים יותר במרכז השירות.

Success!

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.