כיצד ישפיע הרכב האוטונומי על חיינו? ראיון מיוחד

איל אברמסון, מנהל החדשנות החדש של קבוצת מאיר, מספר על החידושים הקרובים, ההשראה בעבודה שלו, והעתיד של הרכבים האוטונומיים

22/09/2024
מאת: זוהר כץ, Autojob

יבואניות הרכב הגדולות בישראל, מצליחות במשך שנים, וגם בתקופת מלחמה, להביא לישראל את דגמי הרכב החדישים והמדוברים ביותר, של מותגי הרכב המובילים ביותר. חלק מהאנשים שעומדים מאחורי זה, הם מנהלי החדשנות בחברות השונות, שנוסעים מסביב לעולם, מבקרים בתערוכות הרכב המובילות, בודקים את הרכבים ואת ההיתכנות שלהם בשוק הרכב הישראלי, ובסופו של דבר, גם משיקים אותם בישראל.

לא בכל יום אנחנו זוכים להציץ לדרך המחשבה והרעיונות שעומדים מאחורי ייבוא הרכבים השונים, אך בכנס האסטרטגיה האחרון של עמותת מומנטום, זכינו לתפוס לשיחה את איל אברמסון, מנהל החדשנות של קבוצת מאיר, הקבוצה שאחראית על ייבוא כמה מהמותגים מהמוכרים בישראל, כמו HONDA, VOLVO, ומשאיות RENAULT.

 

ספר לנו עליך בקצרה ועל התפקיד שלך כיום בחברת מאיר
שמי איל אברמסון. בהכשרתי אני מהנדס מכונות ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת”א. אני עובד בחברת “מאיר” 32 שנים במגוון תפקידים ניהוליים ביניהם: ניהול מותג משאיות רנו, ניהול שירות וניהול רשת מרכזי השירות בבעלות בתחום הרכב הכבד. החל משנה זו, מוניתי להיות אחראי תחום החדשנות של קבוצת “מאיר”.

רכבי קבוצת מאיר (אתר קבוצת מאיר)

מה מניע אותך בתפקיד מנהל חדשנות בענף הרכב?
המניע המרכזי היא התשוקה להביא ערך מוסף ולשפר את ביצועי החברות המצליחות בקבוצה. הבאת הערך מתבססת על היכרות וניסיון רבי שנים בתחום הרכב ומשולבת ברצון שלי לסייע לסטארטפים להתמקד בצרכים הרלוונטיים של הקבוצה בפרט והתעשייה בכלל.

 

איזה אתגרים ייחודיים אתה רואה בחדשנות בענף הרכב הישראלי, והיכן אתה רואה הזדמנויות לצמיחה?
ענף הרכב הוא תחום אשר מאז ומתמיד היה ברומטר מדויק למצב המשק. הביקושים בשוק הרכב הפרטי נותנים אינדיקציה טובה לגבי בריאות הכלכלה. בנוסף, תחום הרכב הכבד, מייצג נאמנה את כל גלגלי התעשייה המניעים את המשק: בנייה, מזון, חקלאות, תעשייה ועוד.

בנוסף, נמצאת התעשייה האמורה תחת צורך ודרישה מתמידים לשיפור ביצועים: זמינות הרכב לטובת ביצוע משימותיו, חיסכון בצריכת דלק או החשמל, אופטימיזציית תחזוקה ושיפור מתמיד בחוויית הנהיגה ובבטיחות הנהג והסובבים. כל אלה, הופכים את הענף למורכב ולתובעני בכל הקשור לצריכת טכנולוגיות קצה ולחדשנות.

אילו מגמות טכנולוגיות אתה רואה כמשפיעות ביותר על עתיד ענף הרכב?
אין ספק שמגמת החישמול והמעבר להנעה במימן הן המגמות שיניעו וישפיעו מאד על עתיד הענף. מעבר לכך, ובעתיד הרחוק יותר, אני צופה כי התפתחות הרכב האוטונומי תשפיע באופן מהותי על שוק ההובלה והתחבורה, לרבות שינוע המונים מהפריפריה למרכזי הערים.

 

מי הם האנשים או החברות שמהווים השראה עבורך בתחום החדשנות?
את עיקר ההשראה אני מקבל משלשה מקורות עיקריים:

  1. הסטארטפים הנמצאים בתוכנית של DRIVE TLV
  2. היצרנים השונים ובראשן: וולוו – משאיות, אוטובוסים, צמ”ה והרכב הפרטי.
  3. Eco system המונה מספר רב של אנשים העוסקים בתחום ביום יום ואשר התקשורת מולם מסייעת לכולנו להבין טוב יותר מגמות עתיד קצר ועתיד רחוק.

 

 

אם היית יכול לבחור להמציא כל מוצר חדש לעולם הרכב, מה זה היה?
מתחילת השנה נהרגו בדרכים מעל 300 אנשים. זוהי עלייה של כ –20% משנה קודמת. הייתי בוחר במוצר המאפשר 0 תאונות דרכים.

איך אתה רואה את עתיד הניידות? מה לדעתך יהיו האתגרים וההזדמנויות הגדולים ביותר בעשור הקרוב?
כפי שציינתי, מדובר בעתיד רחוק יותר ממה שנצפה ע”י המומחים בתחום. אבל נראה כי למרות הפחתת ההשקעות הניכרת, רכב אוטונומי הוא העתיד של הניידות הן של סחורות והן של אנשים.

 

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.