זה לא אופנוע. זה תכשיט על 2 גלגלים | שיחה עם האנשים (המאוהבים) שחיים את הארלי דיוידסון

מה עולה לכם לראש כשאתם שומעים “הארלי דיוידסון”? תרשו לנו לנחש: הרבה רעש, הרבה אגרסיות, רוכבים מסוקסים, מעילי עור וקעקועים.

אם תשאלו את חיים גואטה, מנהל המכירות של הארלי בישראל, זה בדיוק זה.
אבל גם לגמרי לא.

06/03/2022
מאת: אפרת שפירא, Autojob

חיים, האדם שחי את המותג ורואה את עבודתו כשליחות עבור הרוכבים בישראל, מסביר  זאת טוב מאיתנו:

“הארלי מתאים לכל אחד שיש לו לב פועם, גדול וחם.
תמצאי אצלנו נשים וגברים יוצאי מערכות הביטחון, מנהלים בכירים בהייטק, עורכי דין, רופאים בכירים לצד  מקעקעים, מעצבי שיער וסטודנטים. לכל אחד, לא משנה מה גילו יש חלום, מטרה ויעד. ומבחינתם, כל יום שאין להם הארלי הוא Too late to wait”.

(חיים גואטה, מנהל מכירות ארצי – הארלי דיודסון. צילום: ליאור נורדמן)

הסיפור של חיים, הוא בעצם הסיפור של הארלי בישראל.

עוד מגיל קטן, חיים ואופנועים הולכים ביחד. “מאז שזוכר את עצמי אני על אופנוע” מספר חיים, “בגיל מוקדם עליתי על הכידון בדמיון, ומגיל 16 והלאה – על אמת. תמיד נמשכתי לז’אנר היותר שרירי של האופנועים וככה מצאתי את עצמי בדייטונה, פלורידה, עיר הקודש של התחום הזה.”

בדייטונה, חיים למד את כל מה שצריך לדעת על הארלי, עבר עשרות רבות של סדנאות, הכשרות וזכה לתעודת מאסטר באוניברסיטה של הארלי דיוידסון- כן, יש כזה דבר – בלונדון, ארה”ב ובכל מקום בו הארלי ממוקם.”

“אחרי עשרות שנים בחו”ל, החלטתי שהגיע הזמן לחזור לישראל.
את הידע, המיומנות והחיבור המטורף שיש לי ולאחרים למותג הזה, הבאתי איתי לכאן” מוסיף חיים, “כאן, גם הקמנו את הערך המוסף של הארלי – חיי הקהילה של הרוכבים”.

“האנשים שלנו עם לב ענק. לקבוצה שלנו כוח עצום”

מועדון הרוכבים של הארלי משקיע מאמצים רבים בארגון וניהול פעילויות התנדבות.

בפעילות מול נשים חולות ומחלימות סרטן, קהילת הרוכבים של הארלי דיוידסון משתפת פעולה עם עמותת ‘גמאני’, ומרימה באופן קבוע אירוע תמיכה שנתי.

“אירוע נוסף בו אנו לוקחים חלק מידי שנה” מוסיף חיים, “הוא הפעילות בפנימיית “טוקאייר” בקיבוץ חן, אנו נפגשים עם הילדים המקסימים, מעניקים להם חום, אהבה, מתנות ומחזקים את רוחם”.

בפעילות מול ילדים בנושא חרמות, הרוכבים מאמצים ילדים, לוקחים אותם מבית הספר על האופנוע, מעצימים אותם, חוגגים איתם ויוצרים קשר קבוע.

חיים ממהר להדגיש ש”הפעילויות האלה לא יועדו כדי לקדם מכירות. הפעילויות האלה הן חוליה במסורת מפוארת בת 100 שנה של נתינה לקהילה. גילינו לשמחתנו, כמה המועדון הישראלי אוהב לקחת חלק בפעילויות התנדבות. איזה לב ענק יש לכל אחד ואחת, וכמה הכוח המשותף מחולל שינוי.”

מעבר להתנדבות, מה זה אומר להיות שייך למועדון היוקרתי של הארלי?

“אני מכיר באופן אישי עשרות רבות של אנשים שהחליפו את מותג האופנוע שלהם, לא רק בגלל המשיכה לכלי, אלא בגלל המשיכה למועדון שכולל פעילות שוטפת וקבועה של הכרת הארץ, הכרת אחרים והכרת עצמך.

כמעט בכל סופ”ש יוצאות קבוצות מאורגנות עם מדריכים מקצועיים וחורשים את ישראל מקצה לקצה. על הדרך רוכבים, עוצרים, אוכלים, מדברים ונהנים מחיבור של אנשים שונים ממגוון מגדרים ודתות, שמבינים את הראש שלך, את התשוקה שלך”.

התיאור הזה לא פחות ממדהים אותנו. בסך הכל, הרי מדובר ב’כלי רכב’.

חיים מדייק: “הארלי הוא לא רק כלי רכב. נכון, הוא חתיך ושרירי, חזק ועדין, הוא איכותי ואמין ובעיקר ‘הארלי’.
הוא יביא אותך לעבודה באחריות, הוא יגרום לאנשים לסובב ראשים וירגש בכל פעם מחדש.

אבל, צריך להבין שברגע שיש לך הארלי אז סגנון החיים משתנה. האופי משתנה. המבט על החיים משתנה, וזה שינוי מבורך ורצוי מאד”.

מי אתה, הארלי דיוידסון?

המותג נולד בשנת 1903 על ידי ויליאם הארלי והאחים דיווידסון, ונחשב ליצרן האופנועים הגדול ביותר בארה”ב.

המותג פרץ את הגבולות הגאוגרפיים, והגיע במאה האחרונה לכל מקום כמעט.

ניסים בנימין מנכ”ל אלבר מוטו, בעל 35 שנות ניסיון ואחד מהמובילים את ענף הדו גלגלי בישראל, מספר לנו על חיבור הדוק ומערכת יחסים מצוינת של הסוכנות המקומית עם המותג הבינלאומי.
‘אלבר מוטו’ מחזיקה את המותג הארלי דיוידסון, והיא מופת לדרך בה מנהלים מערכת יחסים עם יצרן בינלאומי.
מצד אחד, המותג מאפשר לנו חופש פעולה והתאמה של הפרשנות והפעילויות שלנו מול הקהל המקומי, אבל מצד שני, הסטנדרטים הגבוהים והמוקפדים מאד של היצרן, באים לידי ביטוי בכל דבר אותו אנחנו עושים.
החל מהמיקום של כלי העבודה על הקיר והמרחק בסנטימטרים של כל כלי האחד מהשני, דרך הדרך שבה אנחנו מקפלים את השרוולים, מסדרים את משטחי העבודה או ניגשים ללקוח.

החברה מעורבת בנראות, המסרים, הערכים והפעילויות הבינלאומיות. אנחנו מחוברים מאד למה שקורה בעולם, כך שהקהילה שלנו פעילה בארצנו הקטנטונת, אבל מאד מעורבת בנעשה בחו”ל”.

חיים, איך אתם מושכים מכונאים מוכשרים לעבוד אצלכם?

“מגיעים אלינו אנשים מקצועיים שיש להם תשוקה מטורפת לאופנועים. הם מקבלים הכשרה בגישות מעודכנות, מוקפדות ומהאיכותיות שיש היום בתעשייה.
המכונאים שלנו נהנים מגישה לידע הכי מתקדם ועדכני שיש, לא רק על האופנועים, אלא על תעשיית הרכב.
מעבר לזה, הם נחשפים לסטנדרטים הכי גבוהים של עבודה, בכל המובנים: לקחנו מרכז שירות של הארלי בחו”ל, והעתקנו אותו לכאן, ברמת הכל כלול: גישות הטיפול, מרכז הטיפול, השירות, איכות המסירה וכמו שתיארנו למעלה, גם חיי הקהילה”.

“תוסיף לזה” מבקש ניסים בנימין להדגיש, “את העובדה שבכל שנה מגיע אלינו נציג של הסוכנות העולמית, לבדוק איך אנחנו נראים, איך אנחנו מתנהלים, איך מתנהג מרכז התצוגה ואיך המכונאים ניגשים לכלים”.

על המאמץ הזה, זכינו כמה שנים ברצף בפרס בינלאומי, שנמסר לנו מידי נשיא הארלי העולמי.
עמדנו ביעד מכירות שעלה ב-400% (!) על התחזיות, וכלל גם הישגים משמעותיים בשירות לקוחות ותרומה לקהילה”.

(חלוקת הפרס לסוכנות הארלי דיוידסון מספר 1: חיים גואטה מנהל המכירות הארצי ,ניסים בנימין מנכ”ל אלבר מוטו, אורן אלעזרא מנכ”ל אלבר ואווילי ג’י נכדו של דיוידסון המעצב, ומנחה קו היצור הראשי.)

בוא נדבר על הרגע הזה, שאתה יוצא עם הארלי מאולם התצוגה. קורה שם משהו, נכון?

“לגמרי” חיים צוחק “כל אחד שיוצא מכאן עם הארלי חייב לעבור דרך השלט, לעמוד בפוזה המקובלת, לשלב ידיים ולהבליט שרירים, כן, גם אם אין לך שרירים. רגע המסירה הוא רקע של חגיגה, של ניצחון.

אני יכול לספר לך על לקוחה שהגיעה אלינו עם בעלה, שחולם על הארלי מהיום שהוא זוכר את עצמו.
היא הסבירה לו ש’רק’ הולכים לקנות מעיל של הארלי.
אם אין את הדבר האמיתי, לפחות תהיה הפוזה.

בפועל, היא הגיעה עם כוונה לקנות לו הארלי משלו, והוא, לא ידע מזה.
לקחתי אותו לסיבוב באולם, עלינו על כלי כזה, עלינו על כלי אחר, ובסוף ראינו ניצוץ בעיניים.
הוא נדלק.
זה הרגע בו האישה שלפה כרטיס ‘מזל טוב, תתחדש על ההארלי שלך’, ואני יכול להגיד לך שעד היום יש לי צמרמורת כשאני חושב על הרגע הזה. בואי נגיד רק, שאין עין שנשארה יבשה באולם התצוגה”.

(בתמונה הראשית: אולם התצוגה של הארלי, המלאכה 3 ת”א. צילום: רונן טופלברג)

רוצים לעבוד בהארלי דיוידסון?

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.