טכנאי רכב

מטכנאי מתלמד למנהל עבודה – ככה מזניקים את הקריירה

פעם, חשבו שהעולם שטוח.
ופעם, חשבו שהתפקיד אליו נכנסת הוא גם זה בו נתקעים. אז חשבו.
טוב שענף הרכב מוכיח לנו פעם ועוד פעם,
שבשביל אנשים טובים ומוכשרים – השמיים הם הגבול.

28/04/2022
מאת: אפרת שפירא, Autojob

האם ישנם חייזרים? האם קיים יקום מקביל?

האם אמצא עבודה בתום הלימודים, ואצליח להתקדם לתפקיד משמעותי עם הזמן?

ללא ספק, בפני האנושות ניצבות כמה תעלומות משמעותיות ביותר, והאחרונה, גם רלוונטית מאד בפני אלה שמתלבטים באיזה מקצוע לבחור. בעוד ישנם מספר חוגים אקדמיים בהם העתיד די ברור, ישנם חוגים בהם הנסתר רב על הנגלה, וקשה מאד לענות על שאלות המיליון – האם הלימודים משתלמים? והנה, מגיע ענף הרכב ומוכיח שגם כאן, כמו כמעט בכל אזור אחר בחיים, ההשקעה משתלמת.

קחו את מקצוע טכנאי הרכב, לדוגמה

טכנאי הרכב של היום, בשונה ממה שאליו הורגלנו בעבר, מגיעים כשהם מוכווני מטרה, והמטרה היא – להתקדם, ולהתקדם מהר. טכנאי הרכב מתמחים במערכות הרכב, בחשמל ומיזוג כלב הפועם של מרכז השירות, וזו אינה קלישאה – ככל שהמהפכה ההיברידית והחשמלית משנה את הענף, כך תפקידו של הטכנאי הופך לקריטי עבור הלקוח, ועבור הארגון. לכן, המקצוע הזה מאד מבוקש.

*אם תיגשו לדף המשרות עבור טכנאי רכב בפורטל הזה, תוכלו לגלול מטה ומטה ולהיווכח עד כמה המקצוע הזה נדרש וחיוני למרכז שירות מתפקד.

לאן אפשר להתקדם מתפקיד טכנאי מתלמד?

רוב מוחלט של בעלי התפקידים הבכירים במרכזי השירות – כאלה שאחר כך מתברגים גם למקצועות הנהלה – התחילו מהבסיס. ואולי, זה סוד ההצלחה. הרי, אין כבעל הניסיון, ואין מנהל טוב יותר שיודע מה האתגרים והצרכים של עובדיו. איך הם עשו את זה? זה המקום להוציא מסל הקלישאות ערכים כמו נחישות, כוח רצון, השקעה, התמדה ואהבה למה שעושים.

בנוסף, ענף הרכב שלא כמו ענפים אחרים, מאפשר סולם די גבוה ודי הרבה אפשרויות לקידום:

מאבחנים מומחים

אחרי שהתנסו בטיפול במערכות ממוחשבות, מכניקה, חשמל, מיזוג ואלקטרוניקה, טכנאי רכב יכולים להתקדם לתפקיד מאבחנים (בהתחלה מתלמדים ובהמשך מומחים) , שנחשבים לבעל המקצוע הבכיר ביותר במרכז השירות. מאבחן מומחה מאבחן תקלות מורכבות ביותר, ומביא לידי ביטוי ניסיון, אינטואיציה, ידע ויכולת להפעיל מיכון ברמה גבוהה ומורכבת.

מאבחנים בכירים מאמצים את מוחם, ביחד עם עמיתים למקצוע, כדי להביא לפתרון בטיחותי ויעיל של מגוון עצום של תקלות, ומשלבים מיומנויות נוספות כמו אנגלית ברמה מעולה, יכולת עבודה בצוות ויכולת עבודה בתנאי לחץ.

מנהלים טכניים

טכנאי רכב יכולים להתקדם לתפקיד של מנהלים טכניים, בטווח זמן קצר יחסית. מנהל טכני הוא ‘גיבור העל’ שמגיע להציל את המצב, כשהבעיה מורכבת וקשה לפתרון. מנהל טכני ‘ספץ’ בכל המערכות המורכבות, ויודע לתת מענה לרכבים החדשים ביותר שיש. התפקיד מרתק, יום העבודה דינמי ותחושת שביעות הרצון בסופו אדירה.

גולת הכותרת – מנהלי עבודה

כמעט כל טכנאי שואף להגיע לתפקיד מנהל עבודה. מנהל עבודה אחראי על כל מערך הטיפול במרכז השירות, כולל העובדים, התהליכים, החלפים, התיקונים והטיפולים. מנהל העבודה הוא הכתובת לכל בעיה ואתגר מכני, חשמלי או אלקטרוני, ובידו הכוח להחליט על מהות הטיפול, תהליך הטיפול וסדרי העדיפויות. מדובר בתפקיד נחשק, של אנשים עם ראש על הכתפיים, לב רחב וגב חזק.

חושבים שזה הכל? ממש לא.

ענף הרכב היצירתי, מאפשר לבעלי תפקידים ממקצועות מוגדרים (כמו למשל, המקצועות הטכניים), להגיע לכל מקום שרק ירצו. לא חסרים מקרים בהם טכנאי רכב התקדמו לתפקידי מנהלי שירות, או מנהלי מחסן שהתאהבו במקצוע והפכו למאבחנים. אז הנה:

מתפקיד התחלתי – טכנאי מתלמד, התקדמתם לאחד מהתפקידים הבכירים ביותר בענף הרכב. לנו, זה לקח כמה דקות, ולכם זה ייקח קצת יותר, אבל כשמבינים את האופק, כשמרגישים את הפוטנציאל, ומבינים את גודל הסיפוק כשעובדים במקצוע אהוב, מתגמל ומרתק. מה זה כמה שנים לעומת האושר?

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.