קבלו את מהפכת ה-WOLT של החלפים

המצאה קטנה וגאונית עם אפקט בלתי נתפס.

13/08/2023
מאת: אפרת שפירא, Autojob

לדעתנו, מה שקורה כאן ראוי להיכנס לספר ‘ההמצאות ששינו את העולם’.

טוב, לפחות – ל’המצאות שמשנות את עולם הרכב’,

וכמו כל המצאה גאונית, גם מה שקרה כאן הגיע מהשטח, הצריך חשיבה מחוץ לקופסה ואדם אחד שלא היה מוכן להסתפק במצב הקיים.

לאדם הזה קוראים יניב יעקובוף, והוא בשבילכם, מנהל המחסן של המוסך המרכזי של דלק מוטורס.

אז במה מדובר יניב?

“תכלס, די פשוט.

הגעתי לכאן, איך אתם אוהבים לומר את זה? בטעות.”

טעות שנועדה לקרות, אני מניחה.

“ואת לא מבינה כמה.

בגדול? אין כל קשר ביני לעולם הרכב. קשר הפוך, האמת.

השתחררתי לפני כמה שנים מיחידה מובחרת בצבא. היה לי חלום – לפתוח עסק בעולמות הכושר. אז פתחתי את העסק והשקעתי בו כל מה שהיה לי, ואז הגיעה הקורונה וטרקה לי אותו יפה בפנים. נאלצתי לסגור, ולחפש את עצמי מהר, כי בכל זאת, יש משפחה לפרנס”.

ואז הגעת לענף הרכב – ותן לי לנחש – אתה מתאהב.

“לקחתי מה שראיתי. ומה שראיתי היה חנות קטנה לחלקי חילוף רכבים.
עכשיו, מה שמעניין הוא, שלא רק שאני לא מבין בענף הרכב, אלא אם אני צריך להחליף נורה הכי קטנה ברכב, אני רץ בעצמי למוסך. זה הסטטוס איתו הגעתי.

והתאהבתי. עד צוואר.

תוך ימים הבנתי את המצב, ונכנסתי הכי עמוק לעניינים. תוך כמה חודשים כבר ניהלתי שם את כל העסק וככה לאורך כמה שנים טובות.

באחד הימים מגיע אלי לקוח, ראש צוות בדלק מוטורס. אומר לי – מחפשים אצלנו מנהל מחסן למוסך המרכזי.

עכשיו, מי שלא מבין, המוסך המרכזי של דלק מוטורס, זה חתיכת אימפריה. בכל יום מגיעים לכאן בערך 100 רכבים, יש לנו כ-48 ליפטים ו-80 אנשי מקצוע, מה לי ולכל זה? אני מנהל חנות קטנה, איך אפשר להתמודד עם אלפי חלפים בשווי של מיליונים? פחדתי.

אבל הוא התעקש.

אמר – אתה מבוזבז פה. תגיע רק לראות.

אז באתי”.

ואז?

“נכנסתי פה לקטע קשוח 😊

מנהל מחסן זה תפקיד לא פשוט. לא פשוט בכלל.

צריך להיות כאן בתפקוד שיא, לתת שירות לאנשים, לנהל את כל החלפים, להיות על זה בזמן קריאה וגם לתכנן מלאים לעתיד, והכל צריך להיות בסטנדרטים הכי גבוהים, במדדי יעילות ובשמירה על תקציב. בקיצור, פשוט – זה לא.”

מה מפעיל אותך בתפקיד הזה?

“אנשים.

תראי, בתפקיד הזה נראה שאני עובד עם חפצים. אין טעות גדולה מזו.
כל המהות של התפקיד, זה לעזור לאנשים.

מגיעים לכאן לקוחות עסוקים. איפה יכול להיות מצב שאני אתן לאדם עם מכונית בשווי מיליון ומשהו ₪ לחכות 3 חודשים לאיזה חלק? לא יקרה. ותכלס, גם לא לבעלי רכב בשווי נמוך פחות. מבחינתי זה לא משנה – כולם צריכים לקבל את החלפים שצריך בזמן המתנה מינימלי.

הרבה דברים תלויים בכשירות של רכב, ואני מבין את זה.

חוץ מזה, אני מעניק שירות לסוג נוסף של לקוחות – החבר’ה שלי במוסך. אנשי הטיפולים שצריכים לקבל במינימום זמן תגובה, את מקסימום החלפים כך שיוכלו לתפקד בעמדת הטיפול.”

איך נערכים למלאים מספיקים עם תקציב ומקום מוגדרים?

“או, זאת כל התורה כולה.

בכל פעם שנכנס דגם חדש לשירות, אני מזמין מלאי שיהיה לי מראש. הרי, מתישהו הרכב הזה יגיע לכאן, אז למה לגרום לנהג לחכות על שטויות? לא אכפת לי לחכות גם חצי שנה. העיקר להיות מוכן.”

אז בוא נדבר על המהפכה שהובלת במחסן, בחברה ויש מצב גם בענף כולו.

“יש כמה מהלכים שהובלנו כאן בשנה האחרונה.

קודם כל – קיים חוק – ‘חוק שירותי הרכב’, שקובע שבכל מוסך צריך להציע ללקוח שני סוגי חלפים – חלפים מקוריים, אבל גם חלפים שאינם מקוריים. הלקוח הוא זה שיקבע מה לקנות. לא אנחנו.

יש בזה היגיון.

אז פתחתי ב-4 חודשים בלבד 4 רחובות (מעברים גדולים במחסן), עם יותר מ-2,000 חלפים שאינם מקוריים.

יש לנו כאן כמה ספקים, שנותנים אמנם חלפים לא מקוריים, אבל גם כן חלפים איכותיים.

ללקוח מוצעות כל האפשרויות ועכשיו ההחלטה היא שלו לפי טעמו, העדפותיו וכיסו.

המנהל האישי שלי אמר, שחלה תפנית מאז הגעתי למוסך והמודעות לנושא עלתה ושיש לנו עוד דרך ללכת.”

ומה לגבי ה-WOLT?

“טוב, זה מהלך שהיה צריך לקרות מתישהו, ואני שמח להיות זה שמתפעל אותו.

מה שקרה זה, שגיליתי כמה זמן מתבזבז כשטכנאי רכב מגיע אלינו למחסן, בשביל לבקש חלפים.

זמן העבודה בפועל, הזמן שלוקח להגיע למחסן, הזמן שצריך לעמוד בתור כי יש עוד לפניך, הזמן שהולך על התמנגלות קלה עם כל החברה – עד שהגעת חזרה לליפט, עבר ים של זמן שהיה יכול להיות מנוצל לטובת העבודה.

תכפילי את זה ב-40 ליפטים, והגעת למדדים מאד מאד משמעותיים.

אז במקום שיגיע אלי, יחכה בתור ויחזור, החלטנו שההר לא צריך ללכת למוחמד. מוחמד יבוא להר.

הצבנו מחשב אישי לכל מכונאי בצמוד לליפט ומיד עם אישור הצעת המחיר על ידי הלקוח המכונאי /החשמלאי משגר את הזמנת החלפים מהמחשב שלו למחסן . ואנחנו מגיעים אליו, עד לפתח הבית מה שנקרא. ערוץ החיים הטובים – זה כאן.

כל מה שצריך לעשות זה לקבל את החלק, לחתום עליו ושלום על ישראל.

ברמת היעילות? זה המערך הכי יעיל שיצא לי להכיר עד היום. מה שכן, החבר’ה כאן מתבאסים כי נגמרה הטיילת במוסך” 😊

יש כוונה לקחת את ההישג הזה הלאה?

“חשוב להגיד, אני לא לבד כאן. יש לי צוות עובדים שאני לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם.
ויש לי מנהל, יוסי בן עזרא,

אז הוא ואני על המהלכים האלה באטרף, ביחד. זה יכול לשנות את הדרך בה עובדים כל המוסכים בארץ.”

עם כאלה הישגים מטורפים – נשאר לאן לשאוף?

“נו, מה. ברור.

אני רוצה להגיע למצב, שהמחסן מדוגם ברמה כזו, שכבר לא צריך אותי פה. אז אני ארצה להתחיל לחשוב קדימה, להסתכל למעלה. לנהל את המרלו”ג ולהגיע לתפקידים כמה שיותר בכירים.

מה שכן, מאמין בהליכה איטית ובטוחה. לא טוב לקפוץ מעל הפופיק.”

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.