הנדסאי רכב - כל מה שצריך לדעת

כולנו מנסים להבין, מהו מקצוע העתיד. זה שיגלוש על גלי הקידמה, שאין בו היצע גבוה מדי של בוגרים או ביקוש נמוך מצד המעסיקים ואם אפשר – שיגיע עם תנאים טובים, קידום ואה – שיהיה מעניין, אם זה לא יותר מדי לבקש.

16/03/2021
מאת: אפרת שפירא, Autojob

בין כל המקצועות החדשים (המעניינים) שצומחים בעשור הנוכחי, בולטים (להפתעת רבים) – מקצועות הרכב. ואנחנו נגיד לכם למה. אנחנו רגילים לחשוב על מקצועות הרכב, כמקצועות שכרוכים בעבודה פיזית, לכלוך וגבולות די ברורים בכל מה שנוגע להתפתחות אישית.

אין דבר יותר שגוי מהתפיסה הזו

ענף הרכב, הוא אולי אחד הענפים המתחדשים ביותר שיש, עם אינספור טכנולוגיות חדשות שמגיעות מדי שנה. טכנולוגיות, שמשפיעות לא רק על חוויית הנסיעה שלנו, אלא בעיקר על הדרך בה יש לטפל ברכב, בשגרה וגם כשצריך.ואם מדברים על טיפול – כאן, התמונה גם הולכת ומשתנה לנגד עינינו.

אנשי המקצוע לטיפול ברכב, מעולם לא נדרשו למקצועיות רבה יותר וזה לא פלא. ככל שהרכבים הופכים למחשבים על גלגלים, כך נדרשת מיומנות, הבנה עמוקה ויכולת לטפל ולאבחן תקלות מורכבות, באופן שגרתי.

וכדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, כדאי להגיע עם הכשרה. כמו זו, של הנדסאי רכב.

קודם כל – מה זה הנדסאי רכב?

הנדסאי רכב הם אנשי מקצוע מוכשרים ביותר, בעלי תואר הנדסאי ממכללה מוכרת של מה”ט והודות להסמכה היוקרתית והחשובה הזו, הם מתברגים לפסגה של מקצועות הרכב – כמומחים המבוקשים ביותר בענף.

מה זה אומר להיות הנדסאי רכב?

ההכשרה של הנדסאי רכב, יוצרת אדם חושב ויצירתי, עם בסיס ידע נרחב ועמוק והבנה כיצד הרכב, על מערכותיו השונות, עובד. הנדסאי מוסמך, יודע להתעדכן במגמות החדשות מסביב לשעון, וללמוד לבד טכנולוגיות מתקדמות. כל אלה עוזרים לו להתקדם בסולם הדרגות  לתפקידי אבחון, ניהול צוות, הדרכה טכנית ובהמשך גם ניהול מרכז שירות ותפקידי מטה.

איך נראה יום של הנדסאי רכב?

יום העבודה של צוותי העבודה מעניין, דינמי ומאתגר ומשיחות שיש לנו עם אנשים שעובדים בשטח – גם עובר בכיף!

עבודה בצוות – הנדסאי רכב עובדים בצוותים בהם משולבים מכונאי רכב, אנשי דיאגנוסטיקה, אלקטרוניקה ועוד. צוותים אלה משתלבים במשימות רבות ומגוונות, טיפולים מאתגרים ואבחון תקלות.

שליטה במערכות רכב ממחושבות – הנדסאי רכב, כמו חבריהם לצוות, יודעים להשתמש במערכות ממוחשבות מתקדמות לאבחון תקלות, ומבצעים עדכוני תוכנה למערכות שונות שנמצאות ברכב.

למה כדאי להשקיע בלימודי תואר הנדסאי רכב?

נהיה כנים.אפשר להשתלב במקצועות הרכב, גם בדרך קצרה יותר.

למשל, אפשר ללמוד אוטוטרוניקה בסיסית (קורס בסיסי למי שמעוניין להשתלב בעולם הרכב) וגם אוטוטרוניקה מתקדמת (קורסים שבעבר נקראו סוג 1 ו-סוג 2).
בנוסף, אפשר ללמוד לתואר טכנאי מוסמך (שנה וחצי), ובהחלט להתקדם בתחום.

אבל, תואר הנדסאי רכב, הוא הטופ. הוא הרמה הגבוהה ביותר באקדמיה למקצועות הרכב, ולכן, מי שמשקיע בלימודי הנדסאי רכב (ואל תטעו – לימודי הנדסאי רכב זו אכן השקעה) – מרוויח 3 פעמים:

פעם אחת – כמו שאמרנו, תואר הנדסאי רכב נחשב לרמת הלימודים הגבוהה ביותר בענף הרכב, ולכן ממוצב גבוה – כתואר מבוקש ונדיר.

פעם שניה – הנדסאי רכב יכולים לבחור במסלולים מקוצרים יותר ללימודי המשך דוגמת ניהול מוסך (מה שכמובן, מומלץ ביותר), ומי שמעוניין אף לתואר בהנדסת מכונות..

ופעם שלישית – הנדסאי רכב יכולים להתקדם לניהול מרכז שירות, ניהול הדרכה, ניהול טכני או אבחון מתקדם ובאופן כללי – למשרות בכירות (עם שכר גבוה).

במילים אחרות

רוצים להתקדם בענף הרכב? תואר הנדסאי רכב יעזור להתחיל ממקום גבוה יותר, מתגמל יותר.

מה צריך לדעת על הלימודים?

תואר הנדסאי רכב משלב בין לימודים תיאורטיים ולימודים פרקטיים וכשאנחנו אומרים לימודים תיאורטיים, אנחנו מתכוונים ללימודים תיאורטיים רציניים מאד, אז תחזיקו חזק: מתמטיקה יישומית, יישומי מחשב, אנגלית טכנית, מכאניקה טכנית, תורת הרכב, תורת המנוע ועוד מקצועות שאנחנו יודעים שנשמעים קצת מורכבים עכשיו, אבל – קטן עליכם.

אם נבהלתם – עומדת לרשותכם האפשרות להתחיל את הלימודים במסגרת ‘מכינה’. שם תרעננו את החומרים החשובים ביותר לקראת הלימודים. כן, אלה שקצת שכחתם מהתיכון 😊.

חוצמזה, תלמדו הכל על מכניקה, הידראוליקה, בקרת אקלים, תרמודינמיקה, אלקטרוניקה, כיצד לאבחן תקלות, כיצד לנהל מרכז שירות ועוד ועוד. חשוב שתדעו שתואר הנדסאי רכב נמשך בין שנתיים לשלוש שנים, תלוי אם בחרתם בלימודי יום או ערב, וכמובן, תלוי בגורמים נוספים (ובכם).

כשתסיימו את לימודי התואר, תוכלו לסמן √ על מיומנויות חשובות כמו הבנה במערכות מורכבות, שליטה באנגלית טכנית, שליטה בהרכבות של חווטים, מחשבים ומודולים. תדעו לעבוד בצוות או לבד ותרכשו יכולת טכנית מעולה.בקיצור – תקבלו סל של יכולות ותועלות, שישרתו אתכם היטב בעתיד (ויביאו אתכם רחוק!).

איפה לומדים לתואר הנדסאי רכב?

מכללות ללימודי תואר הנדסאי רכב פזורות מצפון לדרום, וכוללות את מכללת תל חי, המכללה הטכנולוגית רופין בעמק חפר, מכללת אריאל, המרכז הטכנולוגי ספיר, מכללת אלקסאמי, רשת מכללות עתיד ורשת מכללות סחנין. שימו לב שהמכללות צריכות להיות מוכרות מטעם המכון להכשרה טכנולוגית (מה”ט).

משהו מכל זה נשמע לכם?
רוצים ללמוד – אבל לא בטוחים מה? שאלות? מחשבות?
נו, בשביל מה אנחנו כאן?!

מומנטום הוא ארגון מטעם יבואני הרכב, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם להשתלב בענף המרתק הזה.

צרו איתנו קשר, ותנו לנו לעזור לכם ללמוד לתואר נחשק, בדרך למקצוע מתגמל>

מאמרים נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.