המדריך השלם למקצועות הטכניים בענף הרכב
לגשת למנוע ולדעת בדיוק מה הוא צריך כדי לעבוד,
לחקור בעיה מורכבת במערכת האלקטרונית, ולשלוף את הפתרון המתאים,
ללמוד בכל יום, ואנחנו מתכוונים בכל יום ממש, משהו חדש.
תגידו לנו אתם – יש מקצוע יותר מגניב מזה?
המקצועות הטכניים של ענף הרכב, הולכים ומתקבעים כדבר הלוהט הבא וזה ממש בצדק.
מדובר בטכנולוגיות הכי חדישות, הכי מדליקות והכי עתידניות שאפשר להניח עליהן את הידיים (אלא אם כן אתם מדענים בנאס”א, ועדיין), והן יכולות להיות חלק עיקרי מיום העבודה שלכם.
גבירותיי ורבותיי, הרשו לנו להציג את המקצועות הטכניים של ענף הרכב, איתם תוכלו לעשות את מה שאתם אוהבים, לעוף קדימה לקריירה מבטיחה בענף וכל זה, בתנאים מעולים.
בואו נתחיל.
טכנאי רכב
טכנאי רכב הם הלחם והחמאה של מרכז השירות, ובקיצור? אין מצב להסתדר בלעדיהם.
הם האנשים והנשים שמקבלים את הרכב, ואחראים על כל נושאי החשמל, מכניקה, מיזוג ואלקטרוניקה.
טכנאי הרכב עובדים בתוך מרכז השירות, וגם מחוצה לו. טכנאי השטח מצילים את המצב כאשר הרכב נתקע, לא משנה היכן, ואחראים לשנע אותו למרכז השירות.
מה התפקיד כולל?
פתרון בעיות, טיפול ברכבים על ידי מיכון ממוחשב, טיפולי שגרה וחירום והחזרת הרכב לבעלים כשהוא תקין ובטוח.
מה צריך להיות כדי להפוך לטכנאי רכב?
טכנאי הרכב חייבים להיות בעלי תעודת הכשרה באוטוטרוניקה, אנגלית טכנית ברמה גבוהה, היכרות טובה עם מערכות הרכב ויכולת עבודה עצמאית.
טכנאי מרכב, פחחות וצבע
רוצים לבטא את הצד היצירתי שבכם? טכנאי מרכב, פחחות וצבע הם חוליה חשובה ביותר בשרשרת הטיפול ברכב, ואחראים על האופן שבו יצא, חדש, נקי ומבריק, לעולם שם בחוץ.
לא רק שטכנאי המרכב, פחחות וצבע נחשפים לשיטות הצביעה הטובות ביותר בעולם, לא רק שהם אחראים על המון תחומים (כמו למשל זגגות, צביעה רובוטית ותיקוני שלדה), הם נהנים מאחד התפקידים האסתטיים, המרתקים והמגניבים ביותר בענף הרכב!
מה התפקיד כולל?
פירוק והרכבה של חלקי המרכב, ביצוע תיקונים עדינים, הפעלה של מיכון צביעה ותיקון מתקדם ועבודה מגוונת מאד, עם שימוש בחומרים רבים (כמו זכוכית, פלסטיק, מתכת ועוד).
מה צריך להיות כדי להפוך לטכנאי מרכב, פחחות וצבע?
תעודת הסמכה, הכשרה מקצועית מטעם ארגון מוכר, ניסיון וידע בשימוש בחומרים מגוונים, היכרות עם שיטות צביעה ותיקון, אנגלית ברמה טובה ויכולת טכנית סבירה.
למידע נוסף אודות טכנאי/ת מרכב פחחות וצבע >>
טכנאי שירות ואביזרים
שמתם לב שהרכבים הופכים למכונות מולטימדיה מתוחכמות?
ומי לדעתכם אחראי שכל המערכות האלה (בהן אנחנו די תלויים, יש לומר) יעבדו כמו שצריך?
תפקידם של טכנאי השירות והאביזרים הפך מדי שולי – למאד קריטי בשנים האחרונות, וזה קורה ככל שעוד ועוד טכנולוגיות מדיה משתלטות לנו על הרכבים.
טכנאי שירות ואביזרים אחראים על מערכות הניווט, בטיחות, תקשורת ואודיו ברכב, וככל שאנו יותר ויותר סומכים עליהן, כך תפקידו הופך למורכב וחשוב.
מה התפקיד כולל?
התקנת מערכות מולטימדיה, ניווט ובטיחות, תיקון תקלות, ביצוע עדכונים ומתן הדרכה ללקוחות.
מה צריך להיות כדי להפוך לטכנאי שירות ואביזרים?
ללמוד הנדסאי אלקטרוניקה, להכיר מערכות מולטימדיה, להגיע עם ידע קודם במערכות סלולר ואלקטרוניקה, גישה טכנית טובה ואנגלית ברמה גבוהה.
למידע נוסף אודות טכנאי/ת שירות ואביזרים >>
מאבחנים מומחים
על רצפת הטיפול יש דמות אחת שאחראית על אבחון תקלות ברכב – איש או אשת הדיאגנוסטיקה.
אנשי הדיאגנוסטיקה מאבחנים תקלות מורכבות במיוחד, ומביאים איתם ים של ניסיון, מומחיות בטופ של הטופ ואינטואיציה טובה, כזו שמאפשרת טיפול יעיל ומהיר בתקלה.
מה התפקיד כולל?
ראש גדול, סמכות ואחריות על אבחון תקלות מורכבות, יצירת קשר עם מומחים מהארץ ומהעולם כדי להביא לפתרון אפקטיבי.
מה צריך להיות כדי להפוך למאבחנים מומחים?
ניסיון בעולמות החשמל, מערכות הרכב והדיאגנוסטיקה, אנגלית טכנית מעולה, למידה עצמית ורצון להרחיב עוד ועוד את הידע.
למידע נוסף אודות מאבחנ/ת מומחה >>
מנהלים טכניים
המנהלים הטכניים הם האוטוריטה במרכז השירות הם מרחפים בין תחנה לתחנה ונותנים יד (ראש, גב) כאשר יש צורך לפתור בעיה מסובכת באמת.
המנהלים הטכניים משמשים כ’אבא והאמא’ של צוותי העבודה. הם מלווים ומייעצים לצוות המטפל, מדריכים כשצריך ומשמשים כתובת סופית לכל דילמה.
ועוד דבר – המנהלים הטכניים שומרים על ערנות שיא, מתעדכנים בכל הטכנולוגיות המתחדשות (והן מתחדשות בהחלט) ומכירים את מערכות הרכב ככף ידם.
מה התפקיד כולל?
אחריות סופית על כל תהליכי הטיפול במרכז השירות, פתרונות למצבים בעייתיים בעולמות המכניקה והדיאגנוסטיקה, ניהול צוות העובדים (הדרכה, ליווי, בקרה) וחניכת עובדים חדשים.
מה צריך להיות כדי להפוך למנהלים טכניים?
שנים רבות במקצוע, תעודות התמחות של היצרנים, אנגלית טכנית מעולה, רצון ויכולת ללמוד עצמאית מתוך הספרות הקיימת, יכול ניהול אנשים ועבודה בצוות.
למידע נוסף אודות מנהל/ת טכני/ת >>
מנהלי עבודה
מנהלי עבודה הם הדמות הניהולית הבכירה ביותר במרכז השירות, שאחראית לנהל את צוות העובדים, לפקח על תהליכי העבודה, לספק פתרונות לבעיות ופשוט להיות שם – כדי שאנשים ורכבים יהיו שמחים.
לתפקיד הבכיר הזה מגיעים לאחר שנים של עבודה, התמדה והשקעה, ונהנים מסמכות רחבה ביותר ותנאים מצוינים.
מה התפקיד כולל?
עמידה בקשר עם היצרנים וקבלת כל העדכונים האחרונים על הרכבים אותם מייצג היבואן, ניהול צוות עובדים, ניהול כל תהליכי העבודה במרכז, תיאום בין כל בעלי התפקידים במרכז השירות.
מה צריך להיות כדי להפוך למנהלי עבודה?
התמדה, התמדה והתמדה. ואחרי שאמרנו את זה – תעודת הסמכה, ניסיון בניהול עובדים, ידע טכני מעולה ואנגלית ברמה גבוהה.
למידע נוסף אודות מנהל/ת עבודה >>
משהו מכל זה מדבר אליכם? הייתם רוצים לקבל עוד פרטים?
קדימה, בשביל זה אנחנו כאן>