סיפור הצלחה: "הגיע הזמן לעשות שינוי"
בדרך כלל, זה עובד אחרת.
במטרה לשנות את תדמית הענף, ולהוכיח שענף הרכב ראוי ומחכה לאנשים מוכשרים – – אנחנו פונים לעובדים, ומספרים ממש כאן את סיפור ההצלחה שלהם.
אבל במקרה הזה, שאבי הוא זה שפנה אלינו דרך הפייסבוק, ורצה להשמיע את הסיפור שלו בתוך הענף.
קודם כל – שמחנו. תמיד משמח אותנו הקשר מול הגולשים.
ואז -הסתקרנו: מה גרם לשאבי לפנות אלינו?
“הסיבה שפניתי אליכם, ורציתי לקחת חלק בדבר שאתם עושים, הוא משום שאחרי שנתקלתי באתר שלכם והבנתי מה אתם עושים, אמרתי לעצמי – יופי. סוף סוף. הנה ארגון שעושה שינוי.
כשאתה אומר ‘שינוי’ – למה אתה מתכוון?
“תראי, זה לא סוד שבענף שלנו, ענף הרכב, יש אתגר משמעותי.
מצד אחד, אנחנו העובדים, מתעסקים כל יום – כל היום, בטכנולוגיות הכי חדשות שיש. אנחנו מטפלים בנכסים יקרים ומשוכללים. אנחנו עובדים במקומות מסודרים, נקיים, מטופחים.
אנחנו נהנים מעיסוק הכי מגניב ומרתק שיש, וחשופים לקריירה מעניינת עם קידום.
איפה הבעיה?
שהעולם בחוץ, לא רואה את זה. לא מבין את זה. ולא מטפח את זה.
אז נכון, אם לקוח נכנס למרכז שירות רכב ורואה מקום נחמד ויעיל, הוא אומר – וואו. לזה לא ציפיתי.
אבל אם תשאלי אנשים שרק יצאנו מהצבא ומתלבטים מה ללמוד: תגידו, ענף הרכב רלוונטי מבחינתכם? הם יגידו לך – לא.
למה לי לעבוד בעבודה שחורה, פיזית ומלוכלכת, שאין בה לאן להתקדם?
כפי שהבנת, הפער הזה בין המציאות לתדמית גורם לנו למצוקה רצינית. אנחנו ממש זקוקים לכוח אדם איכותי, טכנולוגי ומוכשר – ולא רואים מספיק פניות.”
איך אתה הגעת לענף?
“הסיפור שלי די דומה לכל מי שתחום הרכב זורם לו בוורידים.
מאז ומתמיד אהבתי רכבים, ואם להיות ספציפי – אופנועים.
למדתי מכונאות בעמל מקס פיין, אהבתי את כל מה שקשור להנדסת מכונות – וכל מה שמסתובב.
בהמשך, הלכתי ללמוד הנדסאי מכטרוניקה, ואחרי זה שילבתי לימודי הסמכה אוטוטק ואוטוטק מתקדם.
כיום אני האחראי על תחום המכונאות הדו גלגלי בבונדד של חברת מטרו מוטור.
היום שלי מתחיל בחיוך. אני עולה על האופנוע שלי ומגיע לעבודה כבר טעון – עם אנרגיה. לאורך כל היום אני עושה את העבודה שאני אוהב לעשות, ומוציא את כלי הרכב בצורה הכי טובה שיש.”
אתה רואה התפתחות בשינוי של הכלים?
ברור. משנה לשנה ומדגם לדגם, אני רואה חדשנות בכל דבר ובעיקר בהיבט של הבטיחות.
היום היצרניות מקפידות על בטיחות הרוכב, אם זה 3 גלגלים באופנוע, שיפור הבלמים, אביזרים וטכניקות למניעת החלקות, מיתון הבלמים, תאורה שתבליט את האופנוע בכביש. היצרנים עובדים על זה קשה מאד והרוכב מרגיש את זה בחוויה באופן שוטף.”
ממה מורכב רוב היום שלך?
המשימה שלי היא לפקח על העובדים, ולוודא שהכלים יוצאים מכאן כשהם כשירים ומוכנים לשימוש.
החבר’ה שלי הם חבר’ה צעירים, אוהבים ללמוד ואוהבים לעשות חיים, כמוני : ) הם אנשים מדהימים ואני סומך עליהם בעיניים עצומות.”
אתה רואה שינוי בכוח האדם שמגיע אליך?
“תראי, כל הענף משתנה. לכן, גם העובדים משתנים.
אנחנו חיים מהפכה טכנולוגית. הרכבים הם מחשבים ממונעים ואנחנו חייבים אנשים שהם קודם כל ראש, ורק אחר כך ידיים.
רוצה דוגמא? נכנסות טכניקות חשמליות ואוטונומיות – אבל קשה למצוא מי שיעבוד על זה!
אז היום, מנהלים בכירים גם בארגוני הרכב וגם בממשלה מתחילים להבין את זה ולעשות שינוי.
אבל את האפקט של השינוי אנחנו נראה רק עוד כמה שנים.
ולכן, שמחתי באמת לראות מה שאתם במומנטום עושים (גם אם באיחור 😊), כי באמצעות כתבות על עובדים, תיאור אמיתי ועדכני של הענף, השינויים והטכנולוגיות, סקירות של המקצועות השונים והנגשה של אפשרויות הלימוד וההכשרות, אתם מתחילים להזיז את הגלגלים של השינוי. סוף סוף.”