סיפורי הצלחה

סיפור הצלחה: "עוד בהיותי ילד אני זוכר את עצמי מפרק שעונים ואופניים ומרכיב בחזרה"

סיפורו של פרחאת חלבי – מנהל טכני של מרכז השירות של כלמוביל בחיפה

08/11/2020
מאת: אפרת שפירא, Autojob

תמיד ידעת שתהיה מנהל טכני?

“אפשר לומר שנולדתי עם חוש טכני, תמיד התעניינתי במיכון וסקרן אותי איך דברים עובדים מבחינה טכנית. עוד בהיותי ילד אני זוכר את עצמי מפרק שעונים ואופניים ומרכיב בחזרה.”

ואיך מאהבה לפירוק והרכבה הגעת לתחום הרכב?

“לאבא שלי היתה חברת שמירה, שבין היתר תחזקה את השמירה במוסך חיפה. כילד, הייתי מתלווה אליו ומגיע למוסך

ומה שעניין אותי שם היה תיקון המכוניות. ביקשתי להתחיל לעבוד במוסך עוד בהיותי בן 16.

זה לא עבר לי בקלות.
הייתי תלמיד טוב ומוצלח בבית הספר, במיוחד במקצועות ריאליים ורצו שאמשיך במסלול הזה, אבל אני נשארתי עם האהבה שלי ולא הצליחו לשכנע אותי שלא אעבור לבית ספר מקצועי.

בכיתה י”א עברתי לבית ספר אורט ובמקביל ללימודים התחלתי לעבוד במוסך חיפה במסגרת תוכנית “נוער עובד ולומד”. בתקופה זו גליתי שזה מקצוע מאוד מעניין וראיתי את העתיד שלי בו.”

אז איך מתפתחים ומתקדמים בתחום?

“לומדים ומשקיעים.
כשהתחלתי לעבוד כחניך במוסך חיפה היה לי חשוב להשקיע ולהתפתח, ובאמת “הברקתי” בעבודה ועבדתי עצמאית ללא חונך, דבר שלא היה מקובל באותה תקופה.

אחרי שנתיים התגייסתי לצבא כלוחם ביחידת חי”ר. בתור לוחם, מצאתי את עצמי מתקן ג’יפים, נגמ”שים וגנרטורים במוצבים, דבר שנתן לי סיפוק רב וגם שם המשכתי ללמוד ולהתפתח.”

ואחרי השירות הצבאי?

“אחרי השחרור חזרתי למוסך עם יותר ידע וניסיון והשתלבתי כעובד ברכבי ההסעות.
לאחר מכן התחלתי לעבוד גם ברכבי הפרטיות (בנזין) במחלקת מרצדס.
לאורך השנים, התפתחתי והתמקצעתי ולימים התקדמתי ומוניתי למנהל עבודה. באותה תקופה הושקה בארץ היונדאי וטופלה ע”י צוות מרצדס שניהלתי אותו מספר שנים.

לאחר מכן התמניתי למנהל אולם רכב קל, שכלל את המותגים: מרצדס יונדאי ומיצובישי וניהלתי את האולם מספר שנים.”

ומה תפקידך היום?

“כבר כמה שנים שאני משמש כמנהל טכני במרכז השרות של כלמוביל בחיפה. עבורי, תחום זה מייצר סיפוק רב.
כל הזמן ישנם דברים חדשים ומעניים שלומדים, תקלות חדשות שמאתגרות ופתירתם מספקת ונותנת כוח להמשיך בעשיה ולנוע קדימה.”

איך אתה רואה את התפתחות תחום הרכב? אתה מסתדר עם הטכנולוגיות החדשות?

“המכוניות כיום “חכמות” מאוד, להבדיל מהמכוניות שהיו כשהתחלתי לעבוד.
המכוניות בתקופה ההיא היו מכניות לחלוטין ללא מחשוב. היום כל המערכות ממוחשבות, דבר שמצריך השתלמויות רבות, עיון בספרות ולמידה כל הזמן. ללא ספק, אנחנו עוסקים באחד התחומים היותר דינמיים ומעניינים שיש.”

 

התרגשתם? לכתבות נוספות על האנשים שעושים את עולם הרכב >>

רואים את עצמכם בענף הרכב? בואו לקרוא על תכניות הלימוד וההכשרה >>

סיפורי הצלחה נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.