סיפורי הצלחה

סיפור הצלחה: "לבחור לעבוד בענף הרכב זה לבחור בקריירה עם עתיד"

כשאנחנו אומרים שענף הרכב משתנה לנו אל מול העיניים,
הופך למקצועי יותר, עתידני ומרגש,
מבטיח קריירה מרתקת ומתגמלת
וזקוק לאנשים מוכשרים עם ראש על הכתפיים…

אנחנו צריכים גם לגבות את עצמנו 😉

בדיוק בשביל זה ישבנו לשיחה נעימה עם הוד סלאמה, מכונאי רכב בן 35 (עם 4 ילדים) מקלנסואה.

30/11/2020
מאת: אפרת שפירא, Autojob

מעבר לזה שהוד מנהל מרכז שירות מצליח לכיוון פרונטים וזוויות היגוי,
הוד הוא גם פרזנטור מעולה של ענף הרכב, עם רקורד מרשים של ראיונות טלוויזיוניים חשובים, במסע החשוב אותו הגדיר לעצמו: לשנות את התדמית של ענף הרכב.

הוד, ספר לנו מאיפה הגעת לענף

“הסיפור שלי הוא סיפור קלאסי, על נער שהלך ללמוד מקצוע ‘מכובד’ בחו”ל (במקרה שלי – רוקחות), משך ומתח את הזמן, לא הסתדר וחזר לנקודת המוצא, לעשות מה שהוא אוהב – שזה לטפל ברכבים.

אחרי הרבה שנים בהן הסתובבתי ולא ידעתי מה אני רוצה,
הגעתי בגיל מאוחר יחסית, למסקנה שאני צריך לעשות את מה שאני מחובר אליו.
במקרה שלי, זה ענף הרכב.
וכך מצאתי את עצמי הולך ללמוד הנדסאי רכב במכללת סכנין. וכשאתה בדיוק במקום שלך ואתה קם בכל בוקר ללמוד מה שמעניין אותך, רואים את זה.

אז סיימתי בהצטיינות את הלימודים ואפילו קיבלתי מלגת לימודים מטעם ‘מומנטום’, שפועלת מטעם כל יבואני הרכב הגדולים. וזו גם הזדמנות להגיד להם תודה רבה על כל התמיכה והעידוד.”

 

לקחת ברצינות את נושא הלימודים

“לגמרי.
לא הסתפקתי בתעודת הנדסאי רכב.
נרשמתי לאחרונה ללימודי הנדסת מכונות עם התמחות רכב במכללת אפקה בתל אביב, המכללה היחידה שמלמדת הנדסת מכונות עם התמחות בעולם הרכב.”

אתה עובד. למה אתה צריך את התואר הזה?

“כי אני אוהב ללמוד, כי אני רואה את עצמי בתחום ובעיקר, כי אני רוצה להיות בפרונט של הידע, בפרונט של העשייה, לדעת הכול על הכול.
חשוב לי כל הזמן להתקדם, ולהוביל, ולקבל החלטות מבסיס של ידע. של אקדמיה.

חוץ מזה, במכללת אפקה שמים דגש על כל העתיד של ענף הרכב, עם התייחסות לרכבים אוטונומיים ורכביים חשמליים, וזה חשוב. כי זהו באמת העתיד.”

למה חשוב לך כל כך לקדם את הענף?

“המטרה שלי, היא לשנות את הסטיגמה שיש גם לנוער ובעיקר להורים על ענף הרכב.

אני מכיר כל כך הרבה סיפורים על ילדים ונערים שלא הסתדרו עם בחירות המקצוע שלהם, בדרך כלל כאלה שעשו בשבילם ההורים, ורק אחרי הרבה זמן ובעיות, הגיעו למקום ממנו היו צריכים להתחיל.

התדמית שיש לאנשים על ענף הרכב, היא תדמית של ‘אין ברירה’. מי שלא הולך לו במקום לימודים מסודר, מגיע לענף הרכב,

אבל,

מה שהיה אולי רלוונטי לפני 20 או 30 שנה, פשוט לא קיים היום.
אתה לא יכול להגיע לענף הרכב רק כי אין לך ברירה. אתה לא תשרוד.

ענף הרכב של היום, לא דומה בכלל למה שהיה פעם לא מזמן, ואי אפשר לדמיין בכלל איפה עוד נהיה בעתיד.”

מה השתנה בענף הרכב לדעתך?

“אנשים חושבים שענף הרכב זה גריז ולכלוך, ולא מבינים כמה לא.

לעבוד בתחום מצריך ממך ידע בשפות ובמחשב,
לתפעל מיכון רכבים חדשים עם כל הטכנולוגיות החדשות,
להיכנס לעולם של נהיגה אוטונומית,
להבין איך מכוניות חשמליות עובדות,
לבוא עם ידע הרבה מעבר לבסיסי בתוכנות מחשב,
להיות מיומן מאד בדיאגנוסטיקה, תוכנה ובדיקות חשמל – –
בקיצור,
אין לך סיכוי להתמודד עם השינויים, אם אתה בא בראש של ‘להיות מכונאי פשוט’.

כשלקוחות מגיעים לטפל ברכב וזה מה שהם רואים – מרכזים משוכללים, תהליכים מסודרים, סביבת עבודה בטכנולוגיה הכי גבוהה שיש – ככה בדיוק הסטיגמה משתנה לנו מול העיניים.”

במבט לאחור – היית בוחר שוב בענף הרכב?

“אם אני עכשיו מחזיר את הגלגל אחורה, וניתנת לי הבחירה לאיזה כיוון להתקדם ומה ללמוד – הייתי בוחר מהתחלה להתקדם בענף הרכב, ולא ללכת לכיוונים אחרים.”

למה?

“כי הזמן שעבר הוא זמן מבוזבז.
כי בנאדם צריך לעשות מה שמתאים לו. לו ולא לאחרים.

וגם, כי ענף הרכב, זה ענף שתמיד יתקיים וימשיך לעבוד. יש היום חוסר עצום במכונאים טובים, ויש חוסר הבנה לגבי הקריירה והיכולת להתקדם.

מי שהולך ללמוד את תחום הרכב, יכול לעבוד במרכזי שירות, לעבוד בשירות לקוחות בנציגות, בקניה ומכירה, בתפקידים ניהוליים אל מול היצרן, בשמאות רכב, בדיאגנוסטיקה וטיפול תקלות, כקצין בטיחות,  כבוחן רכב – בקיצור, המון המון אפשרויות.

ולכן,

רק כשמשפחות יבינו שענף הרכב הוא בחירה, לא ברירת מחדל אלא בחירה מודעת בענף עתידי חזק, במקצוע מאד מכובד ומעניין – ענף הרכב ישתנה כאן מהקצה לקצה.”

 

התרגשתם? לכתבות נוספות על האנשים שעושים את עולם הרכב >>

רואים את עצמכם בענף הרכב? בואו לקרוא על תכניות הלימוד וההכשרה >>

סיפורי הצלחה נוספים

נשארת איתנו עד כאן?
כנראה שהעתיד שלך איתנו
כל המשרות החמות
שמחים לראות
אותך כאן!
שאלה?
נשמח לעזור!
אפשר לעזור לך?
הכנו לך תשובה ל(כמעט) כל שאלה, מידע ומשרות חמות.